Companii

Asaltul marfurilor si serviciilor low-cost

Asaltul marfurilor si serviciilor low-cost
28.03.2007, 20:02 19

Furnizorii de produse si servicii low-cost vizeaza 80% din consumatorii urbani din Romania, iar principalele segmente de piata unde acest model de afaceri se dezvolta pe piata locala sunt aviatia, retailul, textilele si turismul.
La trei ani de la intrarea primelor servicii low-cost pe piata romaneasca, companiile aeriene low-cost detin 15% din totalul pietei de aviatie, magazinele discount au ajuns la 4% cota de piata, iar o treime din piata de turism se bazeaza pe un model low-cost. In total, dupa cum prezinta, in numarul din aceasta saptamana, revista BUSINESS Magazin, modelul low-cost (care consta in livrarea unui produs la fel de bun ca al concurentei, doar ca mai ieftin) este implementat la baza a 12% din afacerile de pe piata de produse si servicii romanesti.
Estimarile BUSINESS Magazin arata insa ca ponderea pietei low-cost din Romania se va dubla in urmatorii trei ani in cazul companiilor din piata de aviatie (fiind prognozata o cota de piata de 25% a companiilor low-cost) si va creste cu 350% pentru discounteri (specialistii estimand ca discounterii vor detine 30% din piata de retail in 2010).
In Uniunea Europeana, se prognozeaza ca, peste trei ani, 40% din totalul serviciilor si produselor de pe piata vor avea la baza un model low-cost.
Conform specialistilor citati de revista BUSINESS Magazin, piata low-cost din Romania a crescut in ultimii ani mai ales datorita dezvoltarii clasei medii, iar conturarea unui tip de cumparator mai educat, cu venituri mai mari si cu aspiratii mai mari a determinat furnizorii de produse si servicii sa vina nu numai cu o paleta variata de produse, ci si de preturi, fara minusuri la capitolul calitate.
Deoarece piata de low-cost este in crestere, anunturi de dezvoltare a acestui segment apar tot timpul: saptamana trecuta si-a anuntat intrarea pe piata al cincilea operator de aviatie low-cost, Germanwings, s-a deschis primul magazin de mobila al retailerului suedez Ikea, iar saptamana aceasta se va deschide magazinul cu numarul 38 al retelei de discount Plus, iar compania low-cost slovaca Sky Europe deschide cursele zilnice Bucuresti - Viena. Desi cele patru inaugurari nu se pot compara intre ele ca amploare a afacerilor, au in comun politica de pret scazut cu care intra pe piata, datorata costurilor reduse impuse de la inceput in compania-mama.
Politica urmata de tot mai multi producatori si furnizori de servicii din lume, care au intrat sau vor ajunge la un moment dat in Romania: "Acum este doar cool sa fii constiincios cu toate costurile si sa te promovezi ca atare, dar existenta unei cote cat de mici de piata low-cost va transforma 40% din piata in urmatorii trei ani, deoarece politica low-cost este cea a viitorului", arata un studiu international al companiei de consultanta Booz Allen Hamilton.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO