Companii

Au pariat 100.000 de euro pe un brand francez de decoraţiuni pentru casă

Foto Alexandru Hojda

Foto Alexandru Hojda

Autor: Corina Mirea

12.10.2013, 11:14 1467

Raluca Buzoianu, de profesie avocat, şi Marian Buzoianu, antreprenor cu experienţă în domeniul imobiliar, au decis să aducă în Bucureşti un brand francez de magazine dedicat decora­ţiunilor pentru casă, prezent în alte 15 ţări din întreaga lume.

Prima şi singura franciză a Comp­toir de Famille adusă în România s-a deschis la jumătatea anului 2011, în plină criză, afacere în care cei doi soţi au investit în jur de 100.000 de euro. Timp de doi ani antreprenorii au fost nevoiţi să aducă bani de acasă şi abia anul acesta businessul le-a adus venituri care să acopere cheltuielile de înfiinţare.

„Ştiam magazinele din Franţa şi ne plăcea genul acesta de produse. Este o companie de familie, care a început în 1992 şi a ajuns să valoreze în prezent câteva milioane de euro. Am adus brand-ul în plină criză în România, dar am intrat pe o nişă unde, chiar dacă a fost afectată de criză, acest lucru nu s-a resimţit foarte tare. Este un magazin cu preţuri destul de ridicate, dar targetul nostru sunt oamenii cu vârste cuprinse între 28 şi 40 de ani, cu venituri medii sau peste medie şi care au un anumit nivel de educaţie. Avem clienţi de la profesori, oameni care au trăit în interbelic până la oameni cu venituri foarte mari“, spune Raluca Buzoianu.

 

2013 a fost cel mai greu an

În prezent, magazinul Comptoir de Famille din Calea Dorobanţilor din Capitală are doi angajaţi şi în jur de 200 de clienţi cumpărători (în medie) pe lună. Coşul mediu al oamenilor care intră pe uşa magazinului variază între 50 şi 60 de euro. Deşi anul acesta cei doi antreprenori aveau de gând să mai deschidă un magazin, situaţia economică dificilă i-a făcut pe aceştia să lase ideea într-un plan secund, mai ales că şi traficul de clienţi  a scăzut în 2013. „Anul acesta a fost cel mai greu, am simţit cel mai mult criza. Coşul de cumpărături s-a păstrat la fel, dar a mai scăzut traficul şi depindem foarte mult de vreme, nu e ca într-un mall. Ne-ar plăcea să mergem în afara Bucureştiului, poate în Iaşi, Sibiu, Braşov, Timişoara sau Cluj, dar aşteptăm să vedem cum va fi anul viitor. Ne gândim să ne mutăm şi într-o vilă, dar ar necesita nişte investiţii pe care momentan nu le putem suporta. Sigur, am ajuns la breakeven, dar nu este o afacere din care să te îmbogăţeşti“, precizează ea.

Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 07.10.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO