Companii

Audi A4: redefinirea clasei medii a segmentului limuzinelor premium in stil german

Audi A4: redefinirea clasei medii a segmentului limuzinelor premium in stil german

Click pentru imaginea intreaga

26.10.2007, 21:51 21

La cateva luni distanta de la lansarea noului coupe A5, Audi a prezentat in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt cea de-a treia generatie a lui A4, modelul de clasa medie a constructorului.
La nivel mondial Audi a inregistrat in prima parte a acestui an o crestere a vanzarilor de aproximativ 8%, depasind pragul de 400.000 de unitati, in 2008 fiind programata depasirea cifrei de un milion de unitati.
Pe piata locala in primele opt luni ale acestui an, vanzarile Audi s-au apreciat cu peste 60% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, la 1.834 de unitati, targetul pentru anul in curs fiind de 2.400 de unitati. In intervalul ianuarie-august cel mai bine vandut fiind A4, cu 501 unitati. In total, la nivel mondial, vanzarile modelului de clasa medie al Audi, cunoscut sub numele de 80, si la mijlocul anilor '90 de A4, au ajuns din 1972 si pana in prezent la peste 8,5 milioane de unitati.
La capitolul design exterior noua generatie a lui Audi A4 preia o serie de elemente de la coupe-ul A5, lansat pe piata locala la mijlocul acestui an. In partea frontala ies in evidenta blocurile optice cu faruri de zi cu tehnologie LED, precum si grila radiatorului monobloc, preluata de la versiunea facelift a generatiei precedente.
Din punctul de vedere al dimensiunilor, noul A4 este cu 11,7 cm mai lunga decat generatia precedenta, avand o lungime de 4,7 m. Pentru a majora spatiul oferit pasagerilor s-a marit inclusiv latimea automobilului, care acum masoara 1,82 m, cu 5,4 cm in plus fata de modelul anterior. Modificarea lungimii automobilului a permis inclusiv redimensionarea ampatamentului, care a crescut cu 16 cm, la putin peste 2,8 metri. In comparatie cu Seria 3 de la BMW, principalul concurent pe piata europeana, noul A4 este cu aproape 20 cm mai lung, in timp ce ampatamentul este cu aproape 5 cm mai mare, diferenta care se observa la nivelul locurilor spate. Datorita majorarii atat a latimii, cat si a lungimii, interiorul noului A4 se apropie de cel al unui model de clasa mare.
La interior cea de-a treia generatie a lui A4 preia multe din elementele regasite la modelele din segmentele superioare. In functie de versiune, computerul de bord MMI permite personalizarea a pana la 28 de setari ale automobilului, de la directie la sistemul de suspensie. Scaunele ofera un confort optim. Fiind la limita dintre sportivitate si confort. Informatiile cu privire la sistemul de navigatie sunt prezentate atat pe display-ul MMI-ului, cat si pe un ecran amplasat intre ceasurile de bord, in care este indicata urmatoarea schimbare de mers, precum si distanta. Materialele utilizate la interior sunt la nivelul segmentului premium, finisarea fiind la nivelul celorlalti doi competitori germani. Pozitia la volan a fost imbunatatita fata de generatia precedenta, fiind accentuata senzatia de automobil sport.
La nivelul locurilor din spate confortul pasagerilor a fost asigurat de marirea ampatamentului. Spatiile de depozitare disponibile includ cotierele din fata si spate, precum si in portierele fata.
Versiunea testata era echipata cu motorizarea de 1,8 litri supraalimentata, in versiunea de 160 CP, disponibili la 6.200 de rotatii pe minut. Ulterior, in primavara anului urmator acesta va fi disponibil si intr-o versiune cu o putere de 120 CP, al carei pret va fi de 25.942 de euro, TVA inclusa. Datorita supraalimentarii, cuplul motor maxim de 250 Nm este disponibil pe o plaja larga de turatii, intre 1.500 rpm si 4.500 rpm, care ajuta la imbunatatirea reprizelor, manevrele de depasire fiind mult mai usor de efectuat.
Porsche Romania va livra primele unitati din noul A4 incepand cu prima parte a lunii februarie. Targetul modelului pentru 2008 este de 1.000 de unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO