Companii

Audi mizeaza pe afaceri de peste 130 mil. euro in 2008

25.03.2008, 17:37 31

Porsche Romania, reprezentantul oficial al marcilor Grupului VW-Audi si Porsche, estimeaza pentru marca Audi vanzari de 2.900 de unitati.
"In 2008 vanzarile Audi pe piata locala se vor aprecia cu 13%, la aproximativ 2.900 de unitati", a declarat Mihai Halmagianu, director de marca pentru Audi, in cadrul Porsche Romania.
Potrivit oficialului, pretul mediu al unui Audi comercializat in acest an va fi de aproximativ 45.000 de euro, fara TVA. In cazul unui volum de 2.900 de unitati cifra de afaceri a marcii Audi pe piata locala ar fi de 130 de milioane de euro, in crestere cu aproape 15% comparativ cu 2007. Potrivit declaratiilor anterioare ale lui George Sanduleac, fostul director de marca al Audi, care in prezent detine functia de brand manager pentru Porsche, pretul mediu al unui Audi comercializat in 2007 a fost de 44.000 de euro, in crestere cu 20% comparativ cu anul precedent.
Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Michael Schmidt, directorul general al Automobile Bavaria, principalul dealer BMW pe piata locala, pretul mediu al unui BMW comercializat in 2007 a fost de 40.000 de euro, in timp ce pretul unui Mercedes-Benz a fost de 38.000 de euro. In comparatie cu cele 11 modele Audi R8 livrate in 2007, oficialii Porsche Romania estimeaza ca vor livra in acest an 15 unitati din modelul sportiv realizat pe platforma tehnica a lui Lamborghini Gallardo.
"In 2008 se vor livra aproximativ 15 modele Audi R8, in crestere cu 10%, in timp ce numarul comenzilor inregistrate pentru acesta va fi de 20", a subliniat Halmagianu. In timp ce pretul versiunii de baza a lui Audi R8 este de 89.224 de euro fara TVA, potrivit oficialilor Porsche Romania pretul mediu al unui R8 comercializat pe piata locala este de 125.000 de euro, acestea fiind echipate "full options". Astfel, potrivit unor estimari ale ZF, valoarea modelelor R8 vandute in Romania in acest an va fi de aproape 3 milioane de euro.
In primele doua luni ale anului vanzarile Audi pe piata locala s-au apreciat cu peste 30%, la 415 unitati, depasind BMW, principalul concurent al marcii, care a inregistrat vanzari de 371 de unitati, in principal datorita lansarii noului A4, modelul de segment mediu al constructorului german, care s-a vandut in aproape 180 de unitati in primele doua luni, in crestere cu 76,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Modelul BMW Seria 3 a inregistrat in acelasi interval vanzari de 99 de unitati, aproape jumatate din volumul lui Audi A4.
Reteaua Audi pe piata locala numara in prezent aproape 20 de dealeri, in timp ce BMW detine 14, iar Mercedes-Benz 15.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO