Companii

Austriecii de la Hodlmayr duc 56.000 de Dacii la export

Din cele 56.000 de masini care vor fi transportate de Hodlmayr, aproape jumatate vor fi pe calea ferata

Din cele 56.000 de masini care vor fi transportate de Hodlmayr, aproape jumatate vor fi pe calea ferata

01.06.2010, 23:08 98

Concernul austriac Hodlmayr International, care transporta anualcirca 750.000 de masini si care a avut venituri de 150 de milioanede euro anul trecut, a semnat un contract cu producatorulAutomobile Dacia pentru a transporta 56.000 de masini in sapte taridin Europa.

"Tarile spre care vor fi transportate si distribuite masinileDacia sunt Austria, Belgia, Luxemburg, Franta, Serbia siMuntenegru", potrivit lui Johannes Hodlmayr, purtatorul de cuvantal Hodlmayr International (HIAG).

Reprezentantii concernului austriac, care au un birou pe piatalocala, Hoedlmayr-Lazar Romania, la Bascov in judetul Arges (unjoint venture intre Hodlmayr International si International LazarCompany, realizat in 2002), nu au dorit sa precizeze valoareacontractului.

Mai mult, purtatorul de cuvant al Hodlmayr International (HIAG)a precizat ca acest contract a fost semnat direct de concernulaustriac, fara a fi implicat biroul local.

Exporturile companiei Automobile Dacia au crescut in primelepatru luni ale anului cu aproape 45%, la 103.000 de autovehicule,in valoare totala de 820 mil. euro, potrivit estimarilor ZF,acestea reprezentand aproape 90% din totalul productiei uzinei dela Mioveni.

Cresterea exporturilor producatorului de masini inseamna pentrutransportatori o crestere a afacerilor.

Unul dintre partenerii Dacia in transport este companiaInternational Lazar, controlata de omul de afaceri Ion Lazar, caredetine un pachet minoritar de actiuni la Hoedlmayer Lazar. Potrivitinformatiilor furnizate in 2009 businessul Hoedlmayer Lazar s-aredus de la 25 la 18 mil. euro.

Reprezentantii concernului austriac au mai precizat ca dintotalul de 56.000 de masini, 27.000 vor fi transportate pe caileferate, avand in vedere ca aceasta optiune reduce timpul delivrare, adica in loc de 11 zile se fac sapte zile. "Trei trenurivor face naveta intre Romania si HN Autotransport, subsidiaraHodlmayr din orasul belgian Tongeren, de unde masinile vor pleca incamioane catre dealerii din Belgia, Luxemburg si Franta", potrivitoficialilor companiei, care au mai adaugat ca partenerii companieipentru acest proiect de transport sunt Touax (Franta), HungarianLogistics Specialist Raabersped, parte a grupului Rail CargoAustria, precum si compania austriaca Wiener Lokalbahnen Cargo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO