Companii

Azur si-a majorat vanzarile de vopsea cu 7% la sase luni

18.07.2006, 18:53 26

Producatorul timisorean de vopsele Azur, firma controlata de compania americana ICC Industrie din New York, a inregistrat pe primele sase luni ale anului o cifra de afaceri de peste 4,7 milioane de euro (17,1 milioane de lei), valoarea reprezentand o crestere de 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Reprezentantii companiei estimeaza insa ca evolutia acestui indicator va fi mai mare in a doua parte a anului, ca urmare a dezvoltarii portofoliului de produse.
Compania a inregistrat anul trecut o crestere de circa 10% fata de anul precedent, pana la 11,1 mil. euro, iar la inceputul acestui an, estimarile conducerii Azur pentru 2006 prevedeau o cifra de afaceri de 13,5 milioane de euro.
"Desi primele trei luni nu sunt semnificative pentru cifre, dat fiind ca produsele decorative se vand in sezon, inca din luna martie s-au manifestat primele tendinte de crestere, odata cu lansarea noului portofoliu de produse", a declarat pentru ZF Transilvania Eugen Niculescu, marketing manager la Azur Timisoara. El nu a dorit sa ofere date cu privire la cresterea cifrei de afaceri in a doua parte a anului, dar a precizat ca anul acesta Azur va ajunge la o cota de piata de circa 6%.
In ultimii ani, firma din Timisoara a inregistrat o evolutie constanta, determinata in principal de cresterea vanzarilor pe piata externa. Astfel, daca in 2003, exporturile Azur reprezentau doar 15% din totalul productiei, anul trecut s-au dublat, iar pentru acest an conducerea companiei estimeaza ca exportul va reprezenta 25% din cifra de afaceri. "Principalul obiectiv pentru acest an vizeaza extinderea pietei externe si cresterea cotei de distributie", a precizat Eugen Niculescu.
Din 1999, la Azur Timisoara s-au investit aproximativ 7 milioane de euro cu scopul imbunatatirii aspectelor tehnologice si a know-how-ului, dar si pentru resurse umane si protectia mediului, domenii care constituie si in acest an o prioritate pentru producatorul timisorean. Azur va investi anul acesta 170.000 de euro in protectia mediului si in tehnologia de productie. Compania a lansat anul trecut o linie de productie de poliester armat din fibra de sticla, destinat exclusiv exportului, in care a investit 170.000 de euro.
Adresandu-se in special producatorilor de mobila si firmelor din domeniul constructiilor civile si industriale, firma Azur isi imparte cei mai importanti clienti intre producatorii interni si externi de poliesteri armati cu fibra de sticla, producatorii de anvelope de cauciuc si cei de mobila. Pe piata interna, una dintre cele mai bune colaborari a producatorului timisorean se deruleaza cu magazinele din reteaua Bricostore si Selgros.
"Vrem sa extindem colaborarea pe acest segment, iar pentru finele acestui an avem in plan sa incepem negocieri si cu alte magazine de profil", a mai spus Niculescu.
Potrivit acestuia, cei mai noi colaboratori ai companiei sunt firmele care activeaza pe piata de tigle. "Acestea sunt de fapt primele produse lansate sub brandul profesional Qtec. Aceasta piata este foarte importanta pentru noi, de aceea estimam ca produsele Azur pe acest segment vor inregistra cresteri semnificative", a precizat marketing managerul Azur.
Compania Azur si-a inceput activitatea in 1844 la Timisoara, ca un atelier in care se fabricau lumanari, iar in 1923 Eugen Farber a infiintat Fabrica Unita de Lacuri si Vopsele. In 1990 are loc un proces de restructurare al companiei, iar in 1999 ICC Industrie INC NY cumpara de la FPS pachetul majoritar de 86,7% dintre actiuni, restul de 13,3% fiind detinute de persoane fizice si juridice. Capitalul social al Azur este de peste 87 de miliarde de lei vechi. Cei mai importanti competitori sunt Policolor, Kober, Dufa, Modeco si Dyo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO