Companii

Badea de la Dinamo şi miliardarul Popoviciu vând în fiecare zi croissante de peste 8.000 de euro

Badea de la Dinamo şi miliardarul Popoviciu vând în fiecare zi croissante de peste 8.000 de euro

Autor: Cristina Rosca

26.01.2011, 19:01 129

Fiecare dintre cele trei brutării ale lanţului francez Paulvinde anual pâine, produse de cofetărie şi patiserie de aproape 1milion de euro, în condiţiile în care bonul mediu de casă alfiecărui client este de circa 25 de lei (6 euro).

Lanţul francez, administrat la nivel local de compania MoulinD'or, a încheiat anul 2010 cu venituri de 2,7 milioane de euro, încreştere cu aproape 30% faţă de anul anterior.

"Anul trecut, cu o nouă cafenea deschisă, am ajuns la venituride 2,7 milioane de euro şi sperăm ca în 2011 să crească până la 3 -3,2 milioane de euro. Valoarea cifrei de afaceri va depinde deeventualele noi deschideri", a spus Carmen Lupuleţ, director demarketing în cadrul Paul.

Lupuleţ, care se ocupă şi de marketingul Pizza Hut, a mai spuscă şi în 2010 brutăriile au terminat pe profit, fără a oferi însă ovaloare. Lupuleţ recunoaşte că este mai bine ca în 2009, cândprofitul a fost de 1,44 de milioane de lei (340.000 de euro).

Compania, care operează pe plan local trei brutării Paul - înDorobanţi, Băneasa Shopping City şi AFI Cotroceni, are în plan sămai deschidă în acest an alte două puncte, cu care să acoperenecesarul Bucureştiului, singurul oraş pregătit pentru acestformat.
"Nu ne uităm la mall, căutăm locaţii stradale, pentru că amacoperit centrele comerciale unde trebuia să fim. Mai mult, nu negrăbim, dacă vor apărea oportunităţi şi dacă vor exista ofertebune, vom deschide".

Viitoarele brutării vor fi dezvoltate printr-o linie de credit,potrivit lui Lupuleţ. Ea a mai spus că investiţia medie într-oastfel de brutărie variază între 400.000 şi 600.000 de euro.

1.000 de clienţi pe zi în cele treibrutării

Dintre cele deja existente, cel mai bine evoluează brutăria dinDorobanţi, pentru că spre deosebire de celelalte nu estecondiţionată de traficul din mall. "Vânzările variază în funcţie deanotimp, de momentul săptămânii, de vreme. Spre exemplu în weekend,mall-urile sunt pline ochi".

În fiecare zi însă, cele trei locaţii Paul primesc circa 1.000de clienţi, dintre care cei mai mulţi sunt străini sau români careau călătorit în străinătate şi acolo au luat contact cu brandul. Ocaracteristică comună este faptul că toţi clienţii au venituripeste medie. Valoarea medie a unei tranzacţii este de 25 delei.
"A crescut numărul de clienţi în ultimul an, ba mai mult observăm ocreştere continuă a numărului acestora. Cei mai mulţi cumpărăpâine, apoi croissante, pain au chocolat şi produse decofetărie".

Produsele Paul sunt realizate în România, fiecare brutărie avândo bucătărie proprie, însă materiile prime sunt aduse dinFranţa.
Deşi fiecare spaţiu este dotat şi cu o arie pentru luat masa, nusunt foarte mulţi cei care vin la Paul ca la cofetărie. Cei care ofac însă, o fac pentru a lua micul dejun sau prânzul.

"Ne-am asumat un risc atunci când am decis să aducem conceptulpe piaţa locală. Am observat în timp o mo­dificare acomporta­men­tului de consum. Dacă la în­ce­put erau interesaţi denou­tăţi, acum sunt mai reticenţi şi cumpără de la noi ceea ce dejacunosc".

Creşte concurenţa

Brutăriile Paul nu sunt însă singurele care atacă acestsegment.

Deşi consumul de pâine scade cu câteva pro­cente în fiecare an,românii se îndreaptă tot mai mult spre paste făinoase, specialităţidin pâine sau produse de pati­se­rie pe segmentul premium pen­trumicul dejun.

După Paul, care a intrat pe piaţa locală la sfârşitul lui 2008,în centrul comercial Băneasa Shopping City, au urmat şi alţijucători.
Pe această piaţă mai activează La Painerie, Boutique du Pain, Ruedu Pain şi French Bakery.

Un român consumă anual circa 105 kg de pâine, in­dustria depanificaţie ajungând la un volum de aproximativ 2,2 milioane detone şi o valoare de circa 1,8 mi­liar­de de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO