Companii

Baneasa vs. Otopeni: raportul de forte a ajuns la 1 la 2, fata de 1 la 8 in urma cu patru ani

Baneasa vs. Otopeni: raportul de forte a ajuns la 1 la 2, fata de 1 la 8 in urma cu patru ani

Companiile low-cost au „furat" pasageri si de la firmele de transport terestru

16.07.2009, 19:52 307

In timp ce in 2005 numarul de pasageri care alegeau aeroportul Baneasa nu depasea 400.000 de persoane, anul trecut traficul a ajuns la 1,7 milioane de pasageri, iar in primele cinci luni din acest an s-a ridicat la peste 750.000 de pasageri.
„Am avut o crestere cu aproape 22% a numarului de pasageri in primele cinci luni fata de aceeasi perioada a anului trecut. In fiecare zi sunt aproape 100 de decolari si aterizari", a declarat Marius Girdea, operations manager in cadrul aeroportului Aurel Vlaicu (Baneasa).
Reprezentantul aeroportului Baneasa sustine ca existenta unei singure piste permite cel mult 12-14 aterizari sau decolari pe ora. „Inca nu s-a atins acest maxim de 14 aterizari pe ora, insa s-a pus problema dezvoltarii aeroportului prin construirea unui nou terminal de plecari de catre compania Blue Air", a sustinut Girdea.

Maxim 14 aterizari pe ora
In acest sens, compania aeriana Blue Air a semnat un contract de concesiune pe 25 de ani pentru construirea unui nou terminal de plecari, investitia urmand sa se ridice la circa 10 milioane de euro. Lucrarile de constructie ale noului terminal nu au fost demarate inca din cauza faptului ca se intarzie cu obtinerea aprobarilor. „Vrem sa ne dezvoltam compania, ceea ce implica si o dezvoltare a aeroportului prin realizarea unui terminal nou. Suntem inca in stadiul obtinerii de aprobari", a spus Florentina Ivan, director de relatii publice al Blue Air.
In timp ce aeroportul Baneasa inregistreaza in continuare cresteri ale numarului de pasageri, cel mai mare aeroport din tara, Henri Coanda din Capitala, a raportat o scadere de 15% a traficului in primele cinci luni, la 1,6 milioane de pasageri, potrivit datelor oferite de reprezentantii aeroportului. Principalele companii aeriene care au curse de pe Otopeni sunt Tarom, Lufthansa, Malev sau British Airways.
Diferentele dintre cele doua aeroporturi sunt completate si de rezultatele raportate pana acum de operatorii aerieni. Astfel, in timp ce Blue Air si Wizz Air, primii doi jucatori din low-cost, au inregistrat cresteri de doua cifre ale numarului de pasageri transportati, Tarom, cea mai mare companie aeriana din Romania, a raportat o scadere de 13,9% a numarului de pasageri in primele cinci luni din acest an, potrivit datelor Asociatiei Companiilor Aeriene Europene (AEA).
Acest avans pe care l-a luat traficul aerian al operatorilor low-cost reiese si din cifrele de anul trecut, potrivit carora Blue Air, Wizz Air, MyAir, Sky Europe, Germanwings, easyJet sau Ryanair au transportat in 2008, in si dinspre Romania, circa 2,5 milioane de pasageri, in timp ce operatorii de linie regulata au ajuns anul trecut la un trafic de peste 6 milioane de euro pe piata locala, diferenta fiind mult mai mica decat in anii anteriori.
In Romania functioneaza in prezent 17 aeroporturi, cu un trafic de 9,1 milioane de pasageri anul trecut, potrivit datelor Asociatiei Aeroporturilor.
Aeroporturile din Bucuresti (Otopeni si Baneasa) si cele din Timisoara, Cluj si Iasi, cele mai mari cinci aeroporturi din tara, inregistreaza aproape 8,6 mil. pasageri, din care circa 5,1 mil. de pasageri au zburat doar de pe Otopeni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO