Companii

Barometru de consum: vanzarile de bere, minus 25% in iulie

Barometru de consum: vanzarile de bere, minus 25% in iulie
17.09.2009, 00:00 26

Vanzarile de bere au scazut cu 25% in iulie fata de aceeasiperioada din 2008, potrivit datelor Institutului National deStatistica, acesta fiind cel mai drastic declin inregistrat deaceasta piata in ultimii ani, dar si cea mai mare scadere de laresimtirea primelor semne ale crizei economice in Romania.

Berea, a doua piata din sectorul bunurilor de larg consum dupacea a tigarilor, realizeaza vanzari anuale de peste 1,5 miliarde deeuro. De aceea, consumul de bere a devenit in ultimii ani unbarometru important in consum, iar scaderea brusca a acestuiareflecta si o reducere in veniturile alocate de populatie.

Desi, potrivit Institutului National de Statistica, piata ascazut in primele sase luni cu aproximativ 14%, estimarileproducatorilor cu privire la caderea vanzarilor din retail in primajumatate a anului variaza intre 10 si 12%.

"Iulie a fost afectata atat de criza, cat si de ploi, in urmafeedbackului pe care l-am avut de pe

terase si de pe litoral in iulie si august. Scaderea din varaacestui an a fost mai mare decat cea in registrata in lunile deiarna. Piata a scazut cu 12% in primele sapte luni si sper caaceasta scadere nu va fi mai mai mare de 10-12% pana la finalulacestui an", sustine Shaine Shachar, presedintele United RomanianBreweries Bereprod, producatorul berii Tuborg.

La inceputul acestui an producatorii de bere estimau o cresterede pana la 3% a pietei locale sau o stagnare, bazandu-se perevenirea vanzarilor pe perioada de vara.

Potrivit lui Shaine Shachar, scaderea inregistrata de piataberii a fost determinata atat de motive psihologice, deoarecemajoritatea romanilor au redus consumul pe fondul incertitudiniifinanciare, cat si de scaderea puterii de cumparare, atat aromanilor din tara, cat si a celor din afara tarii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO