Companii

Benvenuti, la al treilea pariu in retailul de incaltaminte: o retea de magazine sub brandul Enzo Bertini

Benvenuti, la al treilea pariu in retailul de incaltaminte: o retea de magazine sub brandul Enzo Bertini
07.01.2008, 17:24 455

Retailerul de incaltaminte Benvenuti, infiintat in 2004 de omul de afaceri Dan Pavel, a anuntat ca va lansa in acest an o noua retea de magazine pe piata locala, sub brandul Enzo Bertini. Noul concept de magazin va fi cel de-al treilea pe care retailerul il dezvolta pe piata locala, dupa Benvenuti si Oxus.
Primele doua magazine sub brandul Enzo Bertini urmeaza sa fie deschise in Bucuresti si Constanta in primele luni ale acestui an. Potrivit conducerii grupului Benvenuti-Equipe, noile magazine vor include produse de incaltaminte si marochinarie ale unor case de moda internationale precum Christian Lacroix, Donna Karan, Marc Jacobs, Givenchi, Just Cavalli, G. F. Ferre, Pirelli Shoes, Pura Lopez sau Laura Biagiotti.
"Enzo Bertini este un concept dezvoltat de noi, iar produsele sub acest brand sunt realizate in Italia, in ateliere in care se lucreaza in mare parte manual, special pentru compania noastra", a declarat Miruna Dumitrescu, PR manager al companiei Benvenuti.
Grupul Benvenuti-Equipe a realizat in primele zece luni ale anului trecut o cifra de afaceri de 10,4 milioane de euro, mizand pe o cifra de afaceri de aproximativ 12,6 milioane de euro pentru 2007.
Din cifra de afaceri inregistrata in primele zece luni 7,2 milioane de euro au fost realizati de divizia de retail, adica de Benvenuti, distributia, reprezentata de Equipe, generand venituri de 3,2 milioane de euro. Grupul a realizat anul trecut o cifra de afaceri totala de 9,7 milioane de euro, aproximativ 5,2 milioane de euro fiind obtinuti de divizia de retail, iar restul de distributie.
Potrivit conducerii companiei, factorii care au contribuit la evolutia indicatorilor financiari sunt in primul rand dezvoltarea retelei de magazine, precum si cresterea brand awareness-ului Benvenuti pe piata din Romania. In plus, cresterea economica pe sectorul de activitate al companiei si, implicit, cresterea puterii de cumparare la nivel de piata sunt alti factori care au contribuit la cresterea cifrei de afaceri.
Reteaua Benvenuti include in prezent 25 de magazine, ultimele magazine fiind deschise in toamna anului trecut la Iasi, Cluj-Napoca, Alba Iulia, Targu-Mures si Bacau. Proiectele de dezvoltare ale companiei pentru 2007 au vizat pe langa extinderea Benvenuti si dezvoltarea noului brand al companiei, Oxus, dupa ce la sfarsitul lui 2006 a fost deschis primul magazin de acest tip in Oradea. Magazinele Oxus comercializeaza exclusiv articole de marochinarie.
In momentul in care a decis sa paraseasca Leonardo, Dan Pavel detinea aproape 50% din actiunile retailerului de incaltaminte si a fost de acord sa vanda esalonat partea sa catre Florin Panea, celalalt fondator al companiei. Tranzactia s-a realizat efectiv la inceputul lui 2005, iar transferul capitalului social s-a realizat in transe lunare, pana anul trecut. Alaturi de Dan Pavel, pe lista actionarilor Benvenuti au intrat si alti manageri din cadrul Leonardo - Adrian Certezeanu, Gabriel Tepelea si Adrian Cazu, fiecare dintre acestia avand cate 5% din actiunile companiei.
Magazinele Benvenuti sunt in general situate in cadrul centrelor comerciale de tip mall sau in zona arterelor pietonale ultracentrale din orasele mari, cu peste 100.000 de locuitori.
Produsele vandute in cadrul magazinelor Benvenuti sunt importate in proportie de 80% din Italia, restul de furnizori fiind tot firme italiene, dar care produc in Romania. Printre cele mai bine vandute branduri de incaltaminte se numara Fabi, Enzo Bertini, Solo Donna, Marco Santini. Pentru marochinarie, Benvenuti este unic importator al brandului Laura Biagiotti, la care se adauga Solo Soprani, Gian Marco Venturi, Pierre Cardin sau Gianni Conti.
Unul dintre principalii competitori ai companiei este retailerul Leonardo, insa spre deosebire de Leonardo, care este prezent cu mai multe magazine in Ungaria si Bulgaria, strategia Benvenuti vizeaza deocamdata doar piata locala.
In plus, cel mai mare retailer de incaltaminte din Europa, Deichmann, a deschis deja trei locatii in Romania, iar Leder& Schuh, din Austria, a anuntat deschiderea unui magazin la inceputul acestui an.


Piata atractiva

Deichmann, cel mai mare retailer de incaltaminte din Europa, a dechis anul trecut primele magazine la Pitesti, Roman si Arad;

Leder & Schuh, cel mai mare retailer austriac de incaltaminte, va deschide primul magazin in centrul comercial Baneasa in primavara acestui an;

Brandul elvetian de lux Bally a patruns de curand pe piata romaneasca, franciza fiind adusa de omul de afaceri Adrian Puiu, care mai detine licentele Furla, Fratelli Rossetti si Bruno Magl;

Retailerul german de incaltaminte Salamander intentioneaza sa isi extinda reteaua de magazine pe pietele din Romania, Croatia si Bulgaria.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO