Companii

Billa reduce suprafata unor magazine si face loc pentru Altex

27.08.2009, 17:19 121

Billa Romania, cea mai extinsa retea locala de supermarketuri, cu afaceri de 320 mil. euro in 2008, a redus la jumatate suprafata comerciala a magazinului din Cluj, circa 1.200 de metri patrati fiind preluati de retailerul de electronice si electrocasnice Altex, controlat de Dan Ostahie.

Wolfgand Janisch, directorul executiv al Billa, a anuntat de la inceputul anului ca noua strategie a companiei presupune redimensionarea magazinelor si orientarea lor spre un concept de proximitate. Primul magazin Billa reorganizat a fost insa cel din Craiova, unde Altex a preluat inca de la finalul anului trecut spatiul eliberat de supermarket.

Potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor Billa, compania nu mai este interesata de suprafate de retail mari, media magazinelor ce urmeaza sa fie inaugurate fiind de 1.200 de metri patrati, suprafata comparabila cu cea a magazinului redimensionat la Cluj.

Retailerul de electrocasnice mai opereaza magazine deschise langa Billa si in Ploiesti si Galati. In Galati supermarketul a cedat catre Altex o parte din parcare, unde a fost construit magazinul de electrocasnice, potrivit informatiilor existente in piata.

Magazinul deschis la Cluj saptamana aceasta este a 50-a unitate a Altex din retea. 

"Noul magazin a insemnat crearea de noi locuri de munca, iar costurile de investitii necesare deschiderii au fost optimizate in aceasta perioada. Putem spune ca nu am avut un cost de investitie in cazul acestui nou magazin, contand pe preluarea unui spatiu deja amenajat", a declarat Cristian Moanta, directorul de marketing si vanzari al Altex. Compania mai are in Cluj magazine in mallurile Iulius, Polus si in galeria Real.

Reprezentantii Altex au declarat ca in cazul magazinului din Cluj investitiile de amenajare au fost minime intrucat spatiul a fost preluat de la Billa, iar stocurile au fost transferate de la alte magazine care au fost restructurate in perioada anterioara.

Reducerea costurilor este unul dintre elementele-cheie din strategia actuala a Altex, in conditiile in care vanzarile grupului controlat de Ostahie s-au prabusit cu 50% in prima jumatate a anului, la 83 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO