Companii

BMW 750Li: redefinirea standardelor in segmentul limuzinelor

BMW 750Li: redefinirea standardelor in segmentul limuzinelor

Noul BMW Seria 7 va fi lansat pe piata locala in luna noiembrie

12.08.2008, 19:31 24

Istoria BMW in segmentul limuzinelor de lux a inceput in anii '50, odata cu lansarea modelului 501, care a precedat gama "Seriei 7".
Dupa 501, a urmat in 1968 lansarea primului model din Seria 7 - E3, capabil sa ruleze cu peste 200 km/h. Dupa care au urmat alte patru generatii, ultima lansata in 2000. Linia clasica a limuzinelor BMW Seria 7 a fost intrerupta de venirea la conducerea departamentului de design a lui Chris Bangle, spre deosebire de Mercedes-Benz si Audi, care pentru S-Klasse si A8 au urmat o linie mai conservatoare.
Designul noii generatii a Seriei 7, prima cu indicativul F01, pare o reinterpretare a modelului actual, dar cu elemente de design preluate de la modelele BMW din anii '70-80, dar si solutii care vizeaza in primul rand performantele dinamice - precum grila radiatorului, de dimensiuni ceva mai generoase, care permite cresterea debitului de aer catre motor.
Dar ceea ce diferentiaza noua generatie de cea actuala sunt sistemele de siguranta activa si pasiva integrate, care ulterior vor fi implementate in viitoarele modele ale constructorului german.
La interior ies in evidenta calitatea materialelor si a finisarilor, alaturi de noua generatie a sistemului iDrive care dispune de un display HD de 10 inchi.
Directia integrala - Integral Active Steering, reprezinta principala inovatie a noii generatii. Sistemul ce permite abordarea virajului inclusiv cu rotile din spate nu este unul nou, ideea fiind prezenta si pe fosta Serie 8, la inceputul anilor '90.
Rotile spate vireaza cu 3 grade pentru a permite abordarea mult mai dinamica a virajelor. Astfel, desi are peste 5 metri lungime (mai exact 5.212 mm) - iar modelul testat era chiar versiunea cu ampatament alungit, masina ofera un feedback de sedan compact, avantajul fiind resimtit atat la abordarea rapida a virajelor, cat mai ales in parcarile subterane, unde cea mai mica eroare a celui de la volan este sanctionata.
Noua Serie 7 va fi disponibila cu trei motorizari, doua pe benzina, de 3,0 si 4,4 litri, ambele supraalimentate, precum si un diesel de 3,0 litri, al carui consum mediu anuntat de catre constructor este de 7,2 litri/100 km, iar nivelul emisiilor de dioxid de carbon este de 192 g/km.
Modelul testat a fost versiunea de top, 750Li, echipat cu motorul V8 pe benzina de 4,4 litri supraalimentat, care dezvolta 407 CP, la 5.500 rpm. Cu toate ca acesta accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,3 secunde, mai rapid decat multe dintre modelele sport disponibile pe piata, datorita izolarii fonice, dar si confortului suspensiei, senzatia de viteza este resimtita numai atunci cand se priveste acul vitezometrului.
Motorul este cuplat la cutia secventiala cu sase trepte, care dispune desigur de schimbatorul-joystick prezent atat pe Seria 5, cat si pe SUV-urile X5 si X6.
O alta noutate implementata pe noua Serie 7 este Dynamic Driving Control - sistem care controleaza setarile suspensiei, ale directiei si cutiei de viteze. In modul "Confort" accentul cade pe ocupantii locurilor din spate, care beneficiaza inclusiv de o suspensie pneumatica (numai pe puntea spate). Transmisia schimba treptele cat mai lin posibil, la turatii mai joase, in timp ce toate sistemele de siguranta sunt active 100%, iar directia are o demultiplicare mai mare, astfel incat cel de la volan sa depuna cat mai putin efort. In modul "Normal" masina se comporta ceva mai sportiv, dar accentul cade in continuare pe confortul celor de la bord. In modul "Sport" directia este sensibil mai tare decat in "Confort", suspensia mai dura, in timp ce sistemele de tractiune si stabilitate permit celui de la volan sa abordeze un stil mai dinamic. In "Sport plus" limuzina adopta setari tipice unei masini sport - suspensie dura, cutie care schimba treptele in cel mai scurt timp posibil, iar singurul sistem ramas in functiune in afara de ABS este cel de control al tractiunii, care si acesta poate fi decuplat. Cu toate sistemele dezactivate controlul masinii depinde in mare parte de suprafata de rulare, dar si de "indicatiile" celui de la volan. Cu toate ca avem de-a face cu o limuzina de peste 5 metri lungime si o greutate care depaseste 2 tone si cu tractiune spate, cu care am parcurs un traseu alunecos, noua Serie 7 nu s-a abatut prea mult de la traseu, in schimb, orice eroare de pilotaj era sanctionata prin supravirare, sistemul de tractiune fiind singurul inca in functionare, alaturi de ABS. Cel de-al cincilea mod, cu toate sistemele dezactivate (in afara de ABS), comportamentul supravirator este mai accentuat, dar acesta poate fi usor controlat, placerea de a parcurge un viraj in drift fiind la cote inalte, chiar daca avem de-a face cu o limuzina.
Noua Serie 7 va intra in fabricatie in luna septembrie a acestui an, in timp ce livrarile atat pe piata vest-europeana, cat si locala vor demara la inceputul lunii noiembrie.
Despre preturi nu s-a spus nimic oficial, dar Uwe Greiner, Product Manager pentru Seria 7, ne-a spus ca in Germania preturile noului model vor fi cu aproximativ 6% mai mari decat ale actualei generatii, in conditiile in care un 750Li are pret de aproape 91.000 de euro, cu TVA inclusa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO