Companii

Bogdan Zafiu, TNT: Inca cinci ani piata de curierat isi va mentine ritmul de crestere peste media UE

Bogdan Zafiu, TNT: Inca cinci ani piata de curierat isi va mentine ritmul de crestere peste media UE

Bogdan Zafiu, sales & marketing manager al TNT Romania: Anul acesta am inregistrat o crestere de 40% a profitului fata de anul trecut, iar pentru anul viitor intentionam sa ne mentinem la acest nivel.

02.10.2008, 18:20 150

"Anul viitor ne-am bugetat o crestere peste cea a pietei, adica peste 20% pe intern si peste 30% pe domestic", a spus Bogdan Zafiu, sales & marketing manager al TNT Romania. In acest an compania va rula afaceri de peste 40 de milioane de euro, luand in calcul avansul de 25% raportat pana acum.

"Suntem in ritm cu estimarile de 25% de crestere pe anul acesta. Depasirea acestor estimari depinde de modul in care vor evolua afacerile in trimestrul patru", a spus Zafiu, care a precizat ca evolutia din acest an are la baza intrarea pe piata locala a unor firme din domeniul auto sau hi-tech.
"Aceste companii erau deja clienti traditionali ai TNT in afara tarii", a adaugat el. Ca urmare a ritmului de crestere din acest an, TNT Romania a depasit usor TNT Ungaria ca venituri, cele mai importante piete din regiune pentru companie fiind in continuare Polonia si Rusia.
Curieratul intern a cunoscut o explozie in acest an, dublandu-si ponderea in venituri comparativ cu anul trecut, pana la 20%. Pe curierat intern principalii jucatori sunt Fan Courier, Cargus, TCE Logistica-Curiero sau Pegasus.
"Am avut o crestere de 80% pe domestic, iar numarul de clienti s-a majorat cu 70%. Majoritatea clientilor care au apelat la serviciul nostru de curierat intern erau deja in portofoliul nostru pe segmentul de curierat international", a spus Zafiu. Avand in vedere cresterea foarte mare inregistrata pe acest segment, compania a dezvoltat doua noi centre de sortare pe domestic, Sibiu si Brasov.
Strategia TNT vizeaza insa in continuare dezvoltarea pe curierat international, spre deosebire de cea a principalului sau competitor, DHL, care a achizitionat in acest an compania locala Cargus pentru a-si intari prezenta pe curieratul domestic. O miscare strategica pe piata locala a facut si gigantul UPS, specializat tot pe livrari internationale, achizitionand pe piata locala agentul autorizat Trans Courier Service.
"Prioritatea noastra ramane insa curieratul international", a afirmat Zafiu, care a adaugat ca si marja de profit este mai ridicata pe curieratul international. Astfel, desi ponderea curieratului intern a crescut la circa 20%, curieratul international asigura circa 80% din afaceri. "Transportul aerian international asigura 47% din cifra de afaceri a TNT in Romania, o pondere de 30% revenind transportul rutier international si 20% transportul rutier intern", a precizat Zafiu. Pentru curieratul international compania are porti de iesire la Bucuresti, Timisoara si Cluj. Hub-ul de la Bucuresti ramane cel mai mare, deservind jumatate din tara, Bucurestiul avand in acelasi timp cel mai ridicat ritm de crestere.
Desi reprezentantii companiei se asteptau in acest an la o migrare a clientilor de pe aerian pe rutier, ca urmare a cresterii pretului petrolului, ponderile au ramas relativ constante pe tipuri de servicii. "La inceputul anului, cand barilul de petrol a inceput sa explodeze ne asteptam sa avem o trecere de pe segmentul aerian pe cel rutier, care este mai ieftin. Nu a fost insa cazul pentru ca Romania a avut o pozitie privilegiata, fiind departe de Europa de Vest. Ambele servicii, si cel aerian si cel rutier au inregistrat cresteri de la inceputul anului si cred ca acest trend se va mentine", a spus Zafiu, care a precizat ca piata din Romania nu a fost afectata pana in prezent de criza mondiala.
"Criza exista in SUA, afecteaza Marea Britanie si induce o oarecare stagnare in Europa de Vest. In Romania efectul crizei s-a vazut foarte putin sau chiar deloc. S-ar putea inregistra o incetinire a ritmului de crestere, dar nicidecum o scadere", a adaugat el. Piata de curierat din Romania a avut un ritm de crestere impresionant in ultimii ani, companiile de profil inregistrand chiar si dublari ale afacerilor de la an la an. Cu acest ritm de crestere piata din Romania a atras interesul investitorilor in domeniu, 2008 fiind anul tranzactiilor. Astfel, pe lista achizitiilor se afla tranzactia DHL-Cargus, cumpararea Trans Courier de catre UPS si achizitia Pegasus de GeoPost.
"Inca cinci ani de acum incolo piata de curierat din Romania isi va mentine ritmul de crestere peste media Uniunii Europene. Procentul de crestere ar putea sa scada, pentru ca baza e din ce in ce mai mare, dar cresterea va fi in continuare de doua cifre".
TNT Romania a inregistrat anul trecut afaceri de 33,3 milioane de euro pe piata locala, marja de profit ridicandu-se la 17%.
"Anul acesta am inregistrat o crestere de 40% a profitului fata de anul trecut, iar pentru anul viitor intentionam sa ne mentinem la acest nivel", a precizat Zafiu. TNT transporta cea mai mare parte a coletelor, circa 80% catre tari din Uniunea Europeana, in topul tarilor partenere situandu-se Germania, Italia, Franta sau Marea Britanie. In ceea ce priveste dinamica volumelor transportate, lider este China, cu o crestere de peste 60%, fata de anul anterior. "China ne intereseaza foarte mult, intrucat s-au facut investitii masive aici, TNT achizitionand si o firma locala pe aceasta piata".
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO