Companii

Bordeanu, Dacia: Clienţii de Dacia Logan au fost mult mai afectaţi de criză decât cei de Maserati. Vânzările au scăzut cu 22% pe primele opt luni faţă de 2010

Bordeanu, Dacia: Clienţii de Dacia Logan au fost mult mai afectaţi de criză decât cei de Maserati. Vânzările au scăzut cu 22% pe primele opt luni faţă de 2010

Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Dacia

Autor: Bogdan Alecu

12.10.2011, 00:07 778

Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Dacia, explică scăderea de două ori mai rapidă a vânzărilor Dacia faţă de ritmul pieţei prin faptul că cei care până acum reprezentau publicul-ţintă al constructorului au fost şi cei mai afectaţi de scăderea economică, mai afectaţi decât cei care îşi permit maşini de lux, de peste 100.000 de euro.

"Clientul Dacia are nişte caracteristici foarte clare. În mare parte sunt bugetari şi oameni care au fost puternic afectaţi de criză, mai mult decât un client de Maserati, spre exemplu. Acum clientul de Logan are nişte constrângeri pe care nu le avea până acum", a spus Bordeanu.

În primele opt luni ale acestui an vânzările Dacia au înregistrat un declin de 22% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 17.500 de unităţi, conform statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). În total, Dacia are o cotă de piaţă de 27,2% conform APIA, la nivelul întregii pieţe, iar potrivit directorului de marketing ţinta pe acest an este de aproximativ 30%. În condiţiile în care jucătorii estimează pentru acest an o piaţă de 100.000 de unităţi, Dacia va vinde în 2011 aproximativ 30.000 de autovehicule, cu 18% mai puţin decât anul trecut.

"Vorbim de o scădere a vânzărilor determinată de profilul clientului Dacia, a cărui putere de cumpărare este influenţată de condiţiile economice din România din ce în ce mai dure, dar şi de accesul la finanţare, din ce în ce mai dificil. Banii au devenit tot mai scumpi, mai ales pentru clientul Dacia. Singurul lucru care ne-a ajutat a fost programul REMAT", a spus Bordeanu.

Conform oficialilor Dacia, aproximativ jumătate din vânzările de autoturisme sunt realizate prin intermediul programului de casare.

Duster s-a menţinut şi în acest an al doilea cel mai bine vândut model din gama Dacia pe piaţa locală, cu vânzări de peste 4.600 de unităţi, din care aproape jumătate reprezintă motorizarea de top, dieselul de 1,5 litri dCi şi 110 CP.

"Duster se vinde bine prin "Rabla", iar mixul de versiuni nu s-a schimbat prea mult. În continuare peste 90% din vânzări reprezintă echiparea superioară Laureate", a spus Bordeanu, în condiţiile în care Dacia promovează în cadrul programului de casare versiunea de mijloc cu tracţiune integrală şi motor pe benzină, dar fără aer condiţionat.

Limitarea creditelor pentru automobile la cel mult cinci ani reprezintă un alt element care ar putea afecta piaţa auto şi vânzările Dacia anul viitor, în prezent existând posibilitatea de achiziţie pe cel mult şapte ani.

"Am fi preferat ca şi maşinile să intre la excepţie, ca şi imobiliarele. Va fi o frână pentru piaţa auto. Între 15 şi 45% din vânzări, în funcţie de marcă, achiziţionează maşinile prin finanţare. Este evident că acest procent se va reduce dacă regulamentele vor fi mai dure", a mai spus şeful pe marketing al Dacia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO