Companii

Braiconf a cusut mai mult decat inflatia

01.03.2004, 00:00 51

Producatorul roman de confectii Braiconf Braila a incheiat anul trecut cu o crestere de 31% a cifrei de afaceri in termeni nominali si un profit net cu 23% mai mare, fata de o rata a inflatiei de 14,1%. Vanzarile companiei pe anul trecut a companiei au insumat 480 miliarde de lei (12,8 mililoane de euro), iar profitul s-a ridicat la 65,5 miliarde de lei (1,7 milioane de euro), conform datelor financiare preliminate.
Reprezentantii companiei spun ca ascensiunea vanzarilor, care va continua cel mai probabil si in acest an, s-a produs in ciuda  faprului ca piata internationala a confectiilor este in recesiune. "Criza industriei confectiilor continua pe pietele internationale. Nu numai in Romania veniturile familiilor au crescut mai incet decat cheltuielile cu utilitatile. In plus, au aparut cheltuieli noi cum ar fi cele cu computerele sau telefonia mobila, ca si cresterea apetitului pentru calatorii. Toate acestea au dus la scaderea cererii pentru confectii," a explicat pentru Ziarul Financiar Anica Nisioi, directorul general al Braiconf.
Printre clientii producatorului brailean de camasi se regasesc nume importante in domeniul confectiilor din Europa, precum Kenzo, Givenchy, Rocha, Scerer, Versace Sport, Marella, Sisley, Cerutti, Gianfranco Ferre, Valentino, Benetton sau Stefanel. Compania a pierdut anul trecut colaborarea cu FILA Sport Spa, dupa schimbarea structurii actionariatului acesteia. FILA este principalul furnizor de articole sportive pentru scuderia Ferrari care concureaza in Formula 1. "Vrem sa continuam cresterea si speram sa avem anul acesta vanzari cu cel putin 20% mai mari fata de cele de anul trecut," a declarat Nisioi.
Cea mai mare parte a productiei Braiconf este reprezentata de camasi, 70% din cifra de afaceri, restul fiind confectii pentru femeni. Doar 10% din procutia companiei este vanduta pe piata interna. In ceea ce priveste exportul importanta lohn-ului la Braiconf este in scadere, tendinta pe care analistii o asteapta in urmatorii ani in intreaga industrie textila. "Practic nu mai lucram in lohn, ci avem contracte in care pe langa manopera mai asiguram si alte servicii, cum ar fi documentatia tehnica sau ambalajele," spune Nisioi.
Cei mai importanti actionari ai Braiconf Braila sunt salariatii, a caror asociatie detine 40% din actiuni. Mai multe fonduri straine de investitii, atrase de politica companiei de a distribui dividende an de an, detin in total 27% din actiuni. Anul trecut compania a distribuit un dividend net pentru persoane fizice de 2.470 lei/actiune.
Braiconf a fost infiintata in 1950 ca societate de stat. Compania a fost privatizata in anul 1996, cand 40% din actiuni au fost transferate Asociatiei Salariatilor, iar restul de 60% au fost distribuite in cadrul programului de privatizare in masa.
Actiunile Braiconf sunt tranzactionate la categoria I a Bursei Erlectronice RASDAQ, unde pretul aproape s-a triplat in ulrimele 12 luni, unul din motive fiind  fondurile de investitii care au achizitionat pachete de pe piata. O actiune a companiei s-a tranzactionat vineri la 42.500 lei/actiune, pret la care capitalizarea bursiera a societatii este de 10 milioane de dolari.
vlad.nicolaescu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO