Companii

Brandul turistic se va construi pe jumatate din suma maxima pusa in joc

Brandul turistic se va construi pe jumatate din suma maxima pusa in joc
08.11.2009, 23:12 26

"Nu se poate construi un brand turistic national pe bani putini.2 milioane de euro era o suma corecta, insa 900.000 de euroreprezinta foarte putini bani, suna mai mult a made in China",spune Stefan Liute, strategy director al companiei romanesti debranding Grapefruit, care s-a inscris alaturi de o companie strainain licitatia organizata de Ministerul Turismului pentru brandulturistic, insa care nu a ajuns in etapa finala.
Brandul turistic al Romaniei va fi realizat de asocierea THRAsesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion (companie spaniola) siTaylor Nelson Sofres, in urma depunerii ofertei cu pretul cel maimic (circa 900.000 de euro) in etapa finala a licitatiei, potrivitministerului.
Astfel, din cursa finala pentru construirea brandului, pentru careerau alocate 2 milioane de euro (bani europeni prin programuloperational regional), au iesit asocierile Saffron BrandConsultants-Brandient Consult-Acacia Avenue si TBWA-GFK Romania,care au depus oferte cu un pret de 1,6 mil euro si aproape 1 mil.de euro. Aneta Bogdan, managing partner al companiei Brandient, nua dorit sa faca declaratii cu referire la licitatia pentru brandulturistic.
"Sistemul de licitatie pentru brandul turistic nu a fost binegandit, s-a procedat ca la achizitia de suruburi si hartie xerox.Cand vine vorba de servicii de branding, nu se potriveste acestsistem de achizitie", a precizat Liute, care adauga ca cel maiimportant criteriu trebuia sa il reprezinte procedura de lucru,metodologia cercetarii, strategia realizarii brandului, adicaoferta tehnica, si mai putin pretul (care a scos din cursaasocierile ce includeau si companii romanesti - n.r.).
In total, pentru realizarea brandului turistic al Romaniei s-aubatut treisprezece grupuri de companii, una dintre conditiileparticiparii fiind experienta anterioara intr-un astfel de proiectde brand. Cu toate acestea, compania spaniola castigatoare, THR, adezvoltat branduri turistice nationale pentru Spania, Croatia,Argentina, Andorra, Chile, Guatemala, Bolivia, Grecia, Polonia,Belgia si Cuba, dar si brandurile supranationale pentru Europa,America Centrala. De asemenea, compania a mai realizat si brandurituristice pentru destinatii locale, cum ar fi Dubrovnik (Croatia),Estoril (Portugalia) si altele. "Cel mai probabil se va apela lasubcontractori din tara care sa ajute la intelegerea locala", adeclarat Liute. Reprezentantii companiilor de branding desemnatecastigatoare nu au putut fi contactati pana la inchiderea editieiZF.
Brandul turistic va fi realizat pana cel tarziu in luna aprilie aanului viitor. "Realizarea brandului presupune elaborarea de studiipentru stabilirea imaginii tarii pe pietele externe (sursa deturisti), identificarea celei mai bune pozitionari a tarii cadestinatie turistica, proiectarea identitatii vizuale a brandului,liniile directoare pentru strategia de comunicare", au declaratreprezentantii Ministerului Turismului. Pietele straine carereprezinta o sursa de turisti pentru Romania sunt Germania,Austria, Italia, Franta, Irlanda, Franta, Ungaria, Rusia, MareaBritanie, Sua, potrivit MT.
Dupa realizarea brandului turistic va urma etapa a doua, respectivpromovarea acestuia. Ministerul Turismului va organiza in acestsens o a doua licitatie, prin care se va desemna compania ce vapromova brandul turistic, bugetul alocat fiind de 73 de milioane deeuro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO