Companii

Brandul Zippo mizează pe 30.000 de clienţi în acest an şi vânzări de 500.000 de euro

Brandul Zippo mizează pe 30.000 de clienţi în acest an şi vânzări de 500.000 de euro

Autor: Adelina Mihai

15.09.2011, 00:04 983

Americanii de la Zippo, producătorii brichetelor cu acelaşi nume, vor să vândă anul acesta pe piaţa locală până la 30.000 de brichete, care să le aducă venituri de 400.000- 500.000 de euro.

Compania vinde produsele în magazinele din România prin intermediul distribuitorului Tonka, o companie românească deţinută de Andrei Lizar şi Cristi Dumitru.

"Începând cu anul acesta, suntem unicii distribuitori ai produselor Zippo în România. Estimăm ca, în 7-8 luni de activitate, să vindem brichete în valoare de 400.000 - 500.000 de euro, ceea ce înseamnă ca ponderea acestora în cifra de afaceri a Tonka Distribution să fie cuprinsă între 5 şi 8%", a spus Andrei Lizar, general manager al Tonka Distribution, o companie cu afaceri de 4 milioane de euro anul trecut.

Pe lângă brichetele Zippo, compania va distribui şi alte produse din portofoliul americanilor, cum ar fi parfumurile şi ceasurile destinate bărbaţilor. O brichetă Zippo costă în prezent între 70 şi 150 de lei, iar preţurile ceasurilor pentru bărbaţi sunt cuprinse între 300 şi 500 de lei.

"Produsele se vor aduce din SUA, unde există singura fabrică Zippo din lume, prin containere sau prin curierat rapid, în cazuri de urgenţă. Vom folosi toate canalele uzuale de distribuţie, printre cei mai mari clienţi ai noştri fiind reţeaua de difuzare de presă Inmedio şi benzinăriile Mol, dar şi magazinele specializate cu produse de tutun. De asemenea, suntem în negocieri avansate cu Rompetrol şi Lukoil", a adăugat Lizar, care conduce de patru ani compania.

El a lucrat anterior, timp de 10 ani, în cadrul celui de-al doilea mare distribuitor de bunuri de larg consum de pe piaţa locală, Top Brands Distribution, care distribuie ţigările produse de Philip Morris.

"Noi vindem produse în România de 20 de ani, însă vrem să ne extindem portofoliul de produse, aceasta fiind una dintre strategiile aplicate la nivel global. 25% din vânzările anuale ale Zippo, de 200 de milioane de euro, vin din Europa, unde România este o piaţă importantă", a spus David Warfel, directorul de marketing al Zippo la nivel global. El a spus că o mare parte din clienţii companiei nu sunt fumători, dar folosesc brichetele anti-vânt atunci când merg în excursii sau la pescuit.

Ce afaceri mai are Tonka

Distribuitorul Tonka, cu afaceri estimate de 6 mil. euro în acest an, are patru divizii pe piaţa locală: una prin care amplasează automatele de cafea Nescafe (produsă de Nestlé), una de distribuţie de accesorii şi alcool (Zippo fiind cel mai mare client), o reţea formată din două magazine proprii de alcool şi produse din tutun (magazinele Lizar din Dorobanţi şi de pe şoseaua Pipera-Tunari) şi o divizie de terminale de plăţi (reîncărcări de cartele telefonice, roviniete etc.). Celălalt acţionar al Tonka, Cristi Dumitru, deţine clubul Tonka şi magazinul de îmbrăcăminte Tonka Jeans situate în Piaţa Romană.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO