Companii

Bricostore: Politica restrictiva de creditare va afecta bricolajul

Bricostore: Politica restrictiva de creditare va afecta bricolajul

In total, in acest an Bricostore va investi 50 mil. euro in extinderea retelei din Romania cu 5 unitati

22.10.2008, 15:23 59

Isabelle Pleska a mai spus ca mizeaza in continuare pe sprijinul bancilor pentru finantarea dezvoltarii retelei, insa crede ca majorarea costurilor pentru atragerea acestor resurse ar putea afecta planurile de expansiune ale companiei in sens negativ.

Bricostore a deschis in acest an doua magazine pe piata locala, in Arad si Braila, prin investitii totale de 20 mil. euro, si are planificate alte trei inaugurari pana la finele lui 2008. In urmatorii ani, retailerul - care numara in prezent la 10 unitati operationale - vrea sa-si mentina ritmul de expansiune la cel putin 5 magazine noi pe an.
Toate cele cinci deschideri din acest an vor fi in locatii inchiriate, insa Pleska precizeaza ca urmareste reorientarea expansiunii retelei in spatii aflate in proprietatea Bricostore, care pot aduce companiei o profitabilitate mai mare. In prezent, cele mai multe locatii ale retelei in Romania sunt in proprietatea unor dezvoltatori imobiliari.
"Trebuie sa gasim mijloacele cele mai profitabile in expansiunea noastra pe piata romaneasca, pentru ca extinderea este importanta in atingerea obiectivului de a deveni lideri pe piata locala in urmatorii 3-4 ani", subliniaza Isabelle Pleska.
Cu toate ca va miza mai putin pe spatiile inchiriate, ea anticipeaza scaderea chiriilor pe segmentul comercial din Romania, ca urmare a efectelor cresterii costului creditarii asupra proiectelor imobiliare.
In total, in acest an Bricostore va investi 50 mil. euro in extinderea retelei din Romania cu 5 unitati, acesta fiind cel mai accelerat ritm anual de expansiune inregistrat pana acum de retailer pe piata locala.
De altfel, intensificarea competitiei pe piata prin intrarea unor jucatori noi in perioada 2006-2008 va aduce anul acesta un varf al extinderii retailului de bricolaj in Romania, fiind anuntate in total 17-18 deschideri de magazine afiliate unor retele internationale si investitii cumulate de aproape 200 mil. euro. Acestea vor duce la o crestere de circa 50% a numarului de magazine de bricolaj operate de companii internationale, precum si la majorarea ponderii retailului de bricolaj in piata de distributie a materialelor de constructii.
Bricostore Romania, al doilea mare retailer de bricolaj de pe piata locala, a realizat in primul semestru al anului o crestere a vanzarilor cu circa 30% fata de perioada similara din 2007, potrivit datelor comunicate de companie. Ritmul de crestere in primele sase luni este similar dinamicii inregistrate de retailer anul trecut fata de 2006. In 2007, compania a inregistrat o cifra de afaceri de circa 200 mil. euro.
Bricostore face parte din grupul Bresson, o afacere de familie cu activitati in retailul de bricolaj din Croatia, Ungaria si Romania. Pe piata locala, cel mai mare competitor al sau este compania germana Praktiker.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO