Companii

Bricostore si-a mentinut cresterea datorita extinderii

08.08.2008, 20:25 37

Reteaua de magazine Bricostore, al doilea mare retailer de bricolaj de pe piata locala, a realizat in primul semestru al anului o crestere a vanzarilor cu circa 30% fata de perioada similara din 2007, potrivit datelor comunicate de companie.
Dinamica afacerilor Bricostore la semestru vine pe fondul extinderii retelei cu doua unitati in orasele Pitesti si Arad in intervalul mentionat, insa reprezentantii retailerului pun aceasta crestere si pe seama dezvoltarii organice si a potentialului pietei de bricolaj.
In prezent, reteaua numara 9 magazine, dintre care patru in Capitala, si are planificate alte patru locatii noi pana la finele anului. Orasele vizate sunt Braila, Focsani, Oradea si Suceava. Urmatoarea deschidere va avea loc la Braila in luna septembrie, au precizat reprezentantii Bricostore. Investitia in aceasta unitate poate fi estimata la 10 mil. euro.
In total, Bricostore va investi 50 mil. euro in extinderea retelei din Romania in acest an, fiind cel mai accelerat ritm anual de expansiune inregistrat pana acum de retailer pe piata locala.
De altfel, intensificarea competitiei pe piata va aduce anul acesta un varf al extinderii retailului de bricolaj in Romania, fiind anuntate in total 17-18 deschideri de magazine afiliate unor retele internationale de profil si investitii de aproape 200 mil. euro. Acestea vor duce la o crestere de circa 50% a numarului de magazine de bricolaj operate de companii internationale, precum si la majorarea ponderii retailului de bricolaj in piata de distributie a materialelor de constructii.
In ultimii doi ani si-au facut aparitia pe piata romaneasca retelele internationale BauMax, Mr. Bricolage si Hornbach. In plus, in acest an reteaua Obi, parte a grupului german Tengelmann, va deschide primele sale doua magazine din Romania, dintre care unul in Capitala.
Pe piata mai activeaza doua retele mari de bricolaj dezvoltate de antreprenori romani, Dedeman si Ambient.
Bricostore si Praktiker, care s-au lansat pe piata locala in anul 2002, sunt in prezent cele mai extinse retele de bricolaj si liderii pietei de profil, dupa valoarea vanzarilor.
In acest an, reteaua Praktiker, numarul unu pe piata de bricolaj, a raportat si ea o crestere a vanzarilor la semestru de 18,5%, dinamica fiind inferioara celei inregistrate in 2007 fata de 2006 (de circa 54%). Piata locala de distributie a materialelor de constructii, care include si retailul de bricolaj, era estimata la 2-2,5 mld. euro la nivelul anului 2006.
Strategia de extindere a retelei franceze s-a axat inca de la inceput pe locatiile din proiecte comerciale mai ample, cele mai multe magazine Bricostore de pe piata locala fiind invecinate cu hipermarketurile Carrefour. Retailerul a anuntat ca se va extinde in acest an doar in locatii inchiriate, dupa ce anterior abordase o strategie diferita prin realizarea unor achizitii de terenuri. Compania mizeaza pe mentinerea ratei de crestere a vanzarilor la 30% pana la finele anului, astfel incat afacerile Bricostore Romania ar putea ajunge la peste 230 mil. euro la nivelul lui 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO