Companii

British Airways incearca sa pastreze clientii de la clasa business prin reduceri de pret

09.11.2009, 23:13 22

Reprezentantii companiei aeriene British Airways, care opereaza21 de curse saptamanale pe ruta Bucuresti-Londra, spun ca au redustarifele la clasa business de aproape trei ori pentru a stimulatraficul de pasageri.

"Anul acesta este primul an in care am introdus diferite ofertecu reduceri la biletele de avion, pentru a atrage pasagerii. Dacala clasa business cel mai ieftin bilet ajungea la 1.400 de euroanul trecut, acum se gasesc bilete si la 489 de euro pentru un zbordus cu plecare din Bucuresti", a declarat Emil Delibasev,directorul comercial al British Airways pentru zona balcanica.

Datele de pe site-ul de rezervari al companiei arata ca un zbordus-intors la clasa business ajunge la 854 euro si la 366 euro laclasa economic, pentru perioada 18-21 decembrie, cu rezervare deieri.

Operatorul aerian, care are trei zboruri zilnice peBucuresti-Londra, asteapta pana la sfarsitul anului un numaraproape egal de pasageri cu cel de anul trecut, insa afaceri inscadere. Delibasev nu a oferit cifre legate de numarul de pasageri."Politica companiei nu imi permite sa fac publice acestecifre."

Si pe clasa economic compania are reduceri de preturi,incurajand astfel traficul. "Pasagerii isi vor putea cumpara pentruurmatoarele 15 zile bilete cu 99 de euro cu toate taxele inclusepentru un zbor dus Bucuresti-Londra. In ultimii cinci ani am avutcea mai mare cota de piata pe aceasta ruta, Romania fiind unadintre cele mai importane piete din Europa, a sasea din punctul devedere al veniturilor, surclasand Polonia", a mentionat Delibasev,adaugand ca au fost amanate planurile de extindere ale companiei pepiata locala din cauza crizei.

Pe ruta Bucuresti-Londra mai opereaza si companiade stat Tarom,dar si operatorul low-cost Blue Air.

Reduc costurile

British Airways, care a inregistrat la nivel internationalpierderi de 425 mil. euro anul trecut, comparativ cu un profit de805 mil. euro in anul precedent, este prima companie aeriana care acerut celor 40.000 de angajati sa munceasca gratis o luna pentrureducerea costurilor de operare, dar si prima care a negociat cuadvertiserii pentru reclame pe biletele de avion, in incercarea dea genera noi venituri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO