Companii

Bucurestenii cheltuie in fiecare an 1.000 de euro pe an pe haine si pantofi

Bucurestenii cheltuie in fiecare an 1.000 de euro pe an pe haine si pantofi
15.07.2009, 00:00 164

Locuitorii Capitalei cheltuiesc, in medie, 1.051 de euro pe an pentru a-si cumpara haine si incaltaminte, platind circa 500 de euro pentru pantofi si 550 de euro pe imbracaminte, arata sondajul realizat de compania de cercetare Alternative Research in colaborare cu firma de consultanta People First, pe un esantion de 531 de persoane.
„Am observat ca oamenii sunt mult mai educati atunci cand fac cumparaturi si au o opinie mai clara asupra a ceea ce vor sa cumpere fata de anii trecuti. Cel mai mic inconvenient il face pe bucurestean sa renunte la produsul pe care voia sa-l achizitioneze", sustine Cristopher Panagopoulos, new business development director in cadrul Alternative Research, care a realizat studiul in luna martie a acestui an.
In medie, femeile cheltuie anual cu aproape 300 de euro mai mult decat barbatii, atat pe haine, cat si pe incaltaminte. Astfel, in timp ce un barbat isi cumpara haine in valoare de 490 de euro pe an, o femeie cheltuieste peste 600 de euro pe articole vestimentare.
La fel se intampla si in cazul pantofilor: femeile dau peste 550 de euro pe incaltaminte, pe cand barbatii isi cumpara pantofi in valoare de 440 de euro. „Valoarea medie incasata pe bon este de aproximativ 100 de euro si nu difera foarte mult in magazinele din provincie fata de cele din Bucuresti. Preturile practicate in magazine sunt cam aceleasi, desi veniturile sunt mai mari in Capitala", sustine Ioana Stan, directorul de marketing al Otter Distribution, distribuitorul pe piata locala al marcilor Otter, Fila sau Geox.
Aproape 15% din cei chestionati au venituri nete mai mari de 390 de euro (1.625 de lei) pe luna, iar
13,7% castiga sume cuprinse intre 240 - 390 de euro (1.000 si 1.625 de lei) lunar.
Aproape jumatate din cei chestionati nu si-au declarat salariile, insa exista o pondere semnificativa (11,9%) care are venituri mai mici de 120 de euro (500 de lei) pe luna.
„Chiar daca sunt clienti care vin frecvent sa cumpere de la noi, ei cumpara tot o pereche sau doua de pantofi, iar valoarea medie pe bon ramane aceeasi. Daca ne raportam la vanzarile totale realizate in Bucuresti fata de provincie, diferenta este foarte mare, insa magazinele din Constanta, Cluj sau Timisoara sunt comparabile cu unele magazine din Bucuresti in ceea ce priveste volumul vanzarilor", a mai spus reprezentantul Otter Distribution.
Bucurestenii cumpara mai ales tricouri, bluze, camasi sau blugi, acestea fiind ultimele cumparaturi facute de peste 80% din respondenti, pe cand sacourile si rochiile au obtinut un procentaj mai mic (12%) din cauza perioadei in care s-a efectuat sondajul (luna martie). In ceea ce priveste incaltamintea, pantofii sport sunt preferati de peste jumatate din bucuresteni (50,5%).
Pe locul secund se numara pantofii casual, care au obtinut un procent de aproape 20% din achizitiile cele mai recente ale respondentilor.
„Pretul mediu pe care il plateste un client atunci cand cumpara un produs variaza intre 20 si 30 de euro", sustine directorul unui retailer de imbracaminte german care activeaza pe piata locala.
Calitatea produselor, pozitionarea magazinelor, gama diversificata de produse si imaginea brandului sunt principalele motive pentru care cei chestionati cumpara de la un anumit retailer.
Daca 76% din respondenti sustin ca aleg produsele unui anumit brand pentru calitate, numai 1% din cei chestionati cumpara in urma promotiilor si doar 6% au vazut reclama pentru produsul pe care il cumpara.
Cu toate acestea, scaderea puterii de cumparare se reflecta tot mai puternic in scaderile inregistrate de vanzarile retailerilor din ultimele luni.
„Consumatorii pun foarte mult accentul pe servicii, pentru ca angajatii mai bine instruiti si mai politicosi, o pozitionare accesibila a magazinului sau existenta locurilor de parcare pentru clienti sunt singurele avantaje competitive ale retailerilor pe o piata care se afla in declin cu 25-30% fata de anul trecut", sustine Yiannis Lagos, executive director in cadrul companiei de investitii Global Eye si managing partner in cadrul diviziei de consultanta organizationala a grupului People First.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO