Companii

Bugetul de marketing al producatorului de vopsele Dufa Deutek ajunge la 10% din afaceri

Bugetul de marketing al producatorului de vopsele Dufa Deutek ajunge la 10% din afaceri

Gabriel Enache, director de marketing al d?fa Deutek, spune ca investitiile in promovare cresc proportional cu cifra de afaceri a companiei

24.10.2007, 18:47 123

Dufa Deutek a inregistrat anual o crestere de 15-20% la vanzarile pentru vopseaua decorativa Super Weiss, care a beneficiat de cel mai mare buget de marketing dintre produsele companiei in ultimii trei ani, scrie revista Business Construct care apare maine, impreuna cu ZF.
"O mare parte din bugetul de promovare s-a concentrat pe sustinerea vanzarilor Super Weiss, produs care are un aport de peste 20% din totalul cifrei de afaceri", spune Gabriel Enache, director de marketing al dufa Deutek, companie care a rulat afaceri de circa 22 de milioane anul precedent.
dufa Deutek produce atat vopsele, cat si lacuri sau tencuieli decorative. Astfel, vopseaua Super Weiss va inregistra anul acesta vanzari de circa 5-6 milioane de euro, circa 20% din cifra de afaceri estimata pentru anul acesta.
"Bugetul de marketing pe care l-am alocat anul acesta este de trei milioane de euro si a crescut proportional cu cifra de afaceri, adica cu aproximativ 30%", precizeaza Enache.
dufa Deutek estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de circa 27 de milioane de euro.
Portofoliul companiei include trei marci si o gama variata de produse, compania alegand "marcile locomotive" in functie de criterii economice.
"Deciziile cu privire la prioritate in promovare se fac pe baza potentialului, curent sau pe termen mediu, de crestere a vanzarilor, precum si in functie de impactul in profitabilitatea com paniei. Nicio companie nu va putea sa sustina eficient intregul portofoliu de produse, de aceea succesul provine in mare parte din identificarea acelor vectori care pot acoperi rapid investitia in promovare si pot genera profituri suplimentare", explica Enache.
Astfel, din gama de produse care include marca Super, adica lacuri si vopsele pentru decorarea locuintelor, marca Danke!, solutii practice pentru decorarea locuintelor precum si Deutek Profi, gama de acoperiri decorative, produsului Super Weiss i-a fost alocat cel mai mare buget de promovare din ultimii trei ani, care a generat o crestere continua a vanzarilor de 15%-20% anual. Alaturi de aceasta, si campania Danke! "scoate neamtul din tine" a avut un impact semnificativ asupra vanzarilor.
"Aceste doua campanii au purtat constant mesajul 'vopseste nemteste', care a dus la diferentierea companiei pe piata", spune Enache.
Pe de alta parte, din gama deutek Profi face parte produsul cu cea mai dinamica crestere in acest an. "Produsul cu o crestere de peste 80% fata de anul trecut este tencuiala decorativa Deutek Profi Reibeputz, care detine in prezent peste 10% din totalul cifrei de afaceri a companiei", precizeaza Enache.
Desi promovarea prin intermediul mijloacelor vizuale atrage circa 30% din bugetul de marketing al companiei, oficialii companiei considera ca promotiile au cel mai mare impact.
Afacerea Dufa Romania a fost pornita in 1997 de catre grupul german Meffert AG, care a constituit un joint-venture alaturi de un grup de investitori romani. In iunie 2005 insa, producatorul de vopsele Dufa a fost preluat de catre fondul de investitii Advent, intr-o tranzactie de 18 milioane de euro. Anul trecut, compania a trecut printr-un proces de rebranding prin care si-a schimbat denumirea in dufa Deutek.
dufa Deutek detine acum, potrivit propriilor estimari, o cota de 15% din segmentul vopselelor decorative, care va ajunge anul acesta la circa 160-180 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO