Companii

Burger, brandul-cheie al fratilor Micula, a pierdut patru pozitii in topul celor mai vandute marci de bere

Burger, brandul-cheie al fratilor Micula, a pierdut patru pozitii in topul celor mai vandute marci de bere
16.08.2009, 16:37 252

In urma cu doi ani, Burger era cel mai vandut brand de bere din retail (magazine), potrivit unei analize a companiei de cercetare Nielsen.

Ioan Micula, presedintele si actionarul European Food, contrazice datele Nielsen si sustine ca Burger se afla in continuare in top cinci, ocupand pozitia a patra. "Ei (Nielsen - n. red.) nu au avut vanzarile noastre si nu au cum sa stie cifrele exacte. Potrivit datelor noastre, Buger se afla pe locul patru din punctul de vedere al vanzarilor realizate in volum in segmentul de retail, avand peste 8% cota de piata", a declarat Ioan Micula.

Tinand cont ca in prima jumatate a acestui an vanzarile de bere s-au ridicat la aproximativ noua milioane de hectolitri la nivelul intregii piete, din care segmentul de retail a insemnat circa 5,8 milioane de hectolitri, inseamna ca Burger a realizat in primele sase luni ale anului vanzari de peste 460.000 de hectolitri, respectiv de 27 de milioane de euro, potrivit estimarilor ZF.

Vanzarile Burger au pierdut din avant in ultimii ani, brandul coborand treptat cate un loc in topul primelor cinci cele mai vandute beri din segmentul retail.

Segmentul economic pe care Burger este situat nu a inregistrat cresterile asteptate in prima jumatate a acestui an, chiar daca puterea de cumparare a romanilor a scazut, iar cele mai cumparate branduri sunt in continuare cele situate pe segmentul mainstream. In timp ce filialele locale ale multinationalelor au anuntat o scadere de 9% in prima jumatatea acestui an, producatorii mici de bere au inregistrat o scadere de 18% a afacerilor in primul semestru din 2009.

Burger nu este insa singurul brand al fratilor Micula care pierde teren in fata competitorilor. Datele Societatii Nationale a Apelor Minerale (SNAM) arata ca productia Izvorul Minunilor la sursele Stana de Vale si Rieni au fost in scadere in ultimii doi ani. Potrivit clasamentului SNAM dupa primele patru luni ale acestui an, European Drinks ocupa pozitia a patra fata de locul doi pe care il detinea in 2006. Adrian Oltean, directorul general al European Drinks, a explicat anterior pentru ZF ca si vanzarile de apa au fost pe un trend ascendent, diferentele venind din faptul ca in prima parte a anului s-au utilizat stocurile de anul trecut.

Brandul Burger a fost lansat in 2004 pe piata locala a berii de fratii Micula, iar la doi ani de la lansare deja se numara printre cele mai vandute marci. Avantajul pe care acest brand l-a avut pentru a castiga atat de repede cota de piata a fost ambalajul PET, un segment pe care filialele multinationalelor abia incepeau sa isi faca simtita prezenta in anul 2006. Cel mai bun exemplu este faptul ca cel mai vandut brand de bere din piata in acest moment, Timisoreana, marca din portofoliul Ursus Breweries, a fost lansat in ambalaj PET abia in urma cu trei ani.

Potrivit informatiilor disponibile pe site-ul companiei, Burger este in prezent brandul cu cea mai larga gama de produse din portofoliul de bere al producatorului din Oradea, fiind comercializat atat in sticla, doza si PET, cat si in varianta fara alcool sau cu aroma de lamaie. European Food produce si comercializeaza insa in afara de Buger si marcile de bere Servus, Guttenbier si Festung.

Grupul de firme detinut de fratii Micula nu si-a publicat rezultatele financiare pe site-ul Ministerului de Finante in ultimii ani, insa potrivit unor calcule ale ZF bazate pe cifrele oferite de cei doi actionari, in 2007 afacerile cumulate ale firmelor din grup depaseau 800 mil. euro. Principalii competitori ai brandului Burger pe segmentul economic sunt brandurile Noroc (InBev Romania), Bucegi (Heineken Romania), Bere Azuga si Ciucas (Ursus Breweries).  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO