Companii

Cadbury si-a pastrat cota pe piata bomboanelor la peste 30%

Cadbury si-a pastrat cota pe piata bomboanelor la peste 30%
08.03.2009, 15:02 260

Cadbury si-a pastrat cota pe piata bomboanelor (excluzand pralinele din ciocolata) la peste 30%, in conditiile in care in ultimul an compania a renuntat la caramelele si bomboanele vandute la vrac. In momentul preluarii companiei locale Kandia-Excelent, in anul 2007, Cadbury a comunicat ca detine o cota de 32% pe piata bomboanelor (excluzand pralinele) din Romania, cele mai importante branduri ale sale pe acest segment fiind Sugus si Silvana, preluate in 2006 de la Kraft Foods Romania. Consiliul Concurentei a acordat la finele saptamanii trecute o dispensa (exceptare individuala) de la legea concurentei pentru contractele de distributie exclusiva de produse zaharoase (bomboane, exluzand pralinele din ciocolata) incheiate intre Cadbury Romania si o parte din distribuitorii sai. Aceste dispense se acorda pentru companiile care detin o cota de piata de peste 30% pe segmentele investigate de Consiliul Concurentei, astfel incat din decizia institutiei reiese ca Cadbury detine in prezent peste 30% din piata produselor zaharoase, pe care activeaza cu brandurile Sugus si Silvana. Cel mai mare jucator pe segmentul de profil din Romania este Wrigley, cu branduri precum Orbit sau Solano, urmat de Cadbury.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO