Companii

Caller Celestino, Carrefour: De acum supermarketurile vor fi cele mai atractive retele de comert

Caller Celestino, Carrefour: De acum supermarketurile vor fi cele mai atractive retele de comert

Click pentru imaginea marita

06.02.2008, 19:26 173

Jacobo Caller Celestino, directorul general al Carrefour Romania, spune ca vede un potential mai mare pe segmentul supermarketurilor decat pe cel al discounterelor, pe termen mediu neavand planificata intrarea pe piata cu divizia de discount.
"Cred ca potentialul de dezvoltare al segmentului de supermarketuri in retailul romanesc este enorm. Cota de piata a acestora este inca redusa, deoarece hipermarketurile si magazinele discounter au polarizat retailul alimentar", apreciaza Caller.
Directorul general al Carrefour Romania are doua prioritati in acest an: extinderea retelei de hipermarketuri si remodelarea supermarketurilor Artima pentru a fi rebranduite Carrefour, urmand ca din 2009 sa se concentreze pe expansiunea rapida a retelei achizitionate anul trecut de la Polish Enterprise Fund V.
Investitiile retailerului francez in Romania in acest an sunt estimate la 100 - 200 mil. euro, insa Caller spune ca suma ar putea fi mai mare, in functie de oportunitatile de pe piata.
"Nu am stabilit un plafon maxim al investitiilor pe piata locala. Analizam toate oportunitatile de pe piata romaneasca", afirma managerul referindu-se la posibilitatea de a mari lista achizitiilor.
Potrivit acestuia, magazinele vizate ar trebui sa aiba peste 800-1.000 de metri patrati, pentru a permite expansiunea pe segmentul supermarketurilor.
O tinta ar putea fi reteaua Plus Discount, deoarece grupul german Tengelmann care opereaza aceste magazine analizeaza in prezent posibilitatea unui exit de pe piata din Romania.
Recent, Carrefour a primit acordul Consiliului Concurentei pentru preluarea celor 21 de supermarketuri Artima de la fondul de investitii PEF V, tranzactie care se ridica la 55 mil. euro.
"Suntem in faza in care gandim modelul comercial si remodelarea supermarketurilor Artima. Le vom redenumi Carrefour", spune Caller.
El precizeaza ca, pentru moment, compania nu cauta locatii pentru extinderea retelei preluate. "Avem un singur teren pentru constructia unui viitor magazin, care a fost inclus in pretul de preluare a Artima", afirma managerul.
Piata romaneasca este una dintre prioritatile extinderii Carrefour, investitiile fiind finantate atat din resursele proprii ale subsidiarei locale, cat si din credite bancare atrase din Romania sau din fondurile companiei-mama. Dintre pietele pe care activeaza, Romania a adus retailerului francez cel mai mare ritm de majorare a vanzarilor in 2007, de circa 42% fata de anul precedent, fiind urmata de Brazilia si Polonia.
"Anul trecut am inregistrat cresteri de vanzari in toate unitatile retelei, fara exceptii. Ritmul de crestere ne-a depasit asteptarile, iar surpriza a fost magazinul din piata Unirii din Bucuresti - este deja printre primele trei unitati din Romania ca flux de clienti. Cel mai vizitat magazin ramane Carrefour Orhideea din Capitala", precizeaza Caller.
Vanzarile Carrefour Romania (incluzand TVA) au ajuns la 866 mil. euro in 2007, fata de circa 609 mil. euro in perioada anterioara.
"Comertul organizat in Romania a avut o evolutie buna in 2007 fata de anul precedent. Si retailul de bricolaj a raportat cresteri substantiale in aceasta perioada", adauga managerul.
El se asteapta sa vada continuarea cresterii retailulul modern de bunuri de larg consum in acest an, cu toate ca o parte din competitorii sai si-ar putea incetini expansiunea, pe fondul accentuarii crizei de pe pietele financiare internationale.
"Am observat un pesimism pe piata, pus pe seama crizei internationale. Eu raman optimist, Carrefour nu si-a schimbat strategia la nivel local: ne vom misca in continuare cu rapiditate pe piata romaneasca", afirma Caller. El admite insa ca criza internationala face ca piata locala sa fie si mai putin predictibila decat era anterior.
"Vom vedea daca scenariul se va schimba dramatic in urmatoarele 12 luni", adauga managerul Carrefour.
Compania estimeaza pentru acest an vanzari de peste un miliard de euro pe segmentul hipermarketurilor.
La randul sau, Artima a realizat in 2007 o cifra de afaceri de 122,4 mil. euro, in crestere cu 37% fata de anul anterior.
Carrefour a anuntat sase locatii noi pentru extinderea hipermarketurilor in 2008, Suceva, Arad, Oradea, Pitesti, Iasi (al doilea magazin) si cartierul Vitan din Bucuresti. Si principalii sai competitori pe segmentul hipermarketurilor, Real, Auchan si Cora, au anuntat planuri de extindere pe piata locala pentru acest an. Cea mai agresiva retea se anunta a fi Real, cu 7 deschideri programate pentru 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO