Companii

Caller Celestino, Carrefour: Romania urca prea rapid ca sa fie prada crizei internationale

05.02.2008, 20:17 19

"Criza internationala este o sintagma prea des folosita, trebuie sa ne concentram pe ce putem face pentru a dezvolta economia locala. Romania este inca o piata cu o crestere puternica, intr-un mediu extern defavorabil, nu cred ca trebuie sa ne asteptam la o catastrofa pe piata locala", afirma Jacobo Caller Celestino, directorul general al Carrefour Romania. El spune ca nu a identificat niciun simptom de incetinire a ritmului de crestere al comertului in prima luna a acestui an.
Retailerul francez Carrefour, liderul segmentului de hipermarketuri si unul dintre primii trei jucatori din comertul alimentar romanesc, va avea in 2008 cel mai accelerat ritm de expansiune de la intrarea pe piata, fiind planificate minim 6 hipermarketuri noi si investitii totale estimate intre 100 si 200 mil. euro.
"Ce se intampla cu infrastructura, este Romania capabila sa absoarba fondurile europene, acestea sunt intrebari-cheie pentru economia locala, in opinia mea", mai spune managerul. El se arata ingrijorat de cresterea salariilor pe piata romaneasca. "In Romania, salariile cresc prea repede. Daca vor avea acelasi ritm ca anul trecut, vor provoca o inflatie de necontrolat pentru ca, intr-un final, consumatorii vor plati majorarile salariale nesustinute de evolutii similare ale productivitatii", afirma Caller.
Directorul Carrefour Romania are doua prioritati in acest an: extinderea retelei de hipermarketuri si remodelarea supermarketurilor Artima pentru a fi rebranduite Carrefour, urmand ca din 2009 expansiunea pe segmentul supermarketurilor sa fie si ea pe lista prioritatilor pentru retailer.
Compania exclude intrarea pe segmentul discounterelor in 2008.
In 2007, Carrefour Romania a realizat cresteri de vanzari in toate unitatile operate, iar piata locala a adus retailerului francez cel mai mare ritm de majorare al vanzarilor, de circa 42% fata de 2006. "Nu am stabilit un plafon maxim al investitiilor pe piata locala. Avem resurse pentru a face alte achizitii importante, analizam toate oportunitatile de pe piata romaneasca. Nu ne vom uita la magazine foarte mici, sub 600-700 de metri patrati", precizeaza Caller. O tinta ar putea fi reteaua Plus Discount, deoarece grupul german Tengelmann care opereaza aceste magazine analizeaza in prezent posibilitatea unui exit de pe piata din Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO