Companii

Camelia Sucu a refuzat oferte de afaceri din Polinezia si Bulgaria si investeste tot pe piata locala

Camelia Sucu a refuzat oferte de afaceri din Polinezia si Bulgaria si investeste tot pe piata locala

Camelia Sucu, proprietara Class Living: Consumatorul meu este in mare parte un client provenit din banci, multinationale, companii de talie mare si, bineinteles, antreprenori. Toti au inceput sa resimta ceea ce se intampla. A existat acea tendinta de economisire la toate nivelurile

13.10.2009, 23:28 330

"Mai e loc de crescut in Romania. Banii pe care ii am deinvestit provin dintr-un business local si vreau sa-i investesc totaici", spune Camelia Sucu intr-un interviu acordat ZF.

Camelia Sucu a vandut in 2007 un pachet de 40% din actiunileMobexpert fostului sot Dan Sucu, intr-o tranzactie de circa 40 mil.euro. In urma deal-ului, Dan Sucu a devenit singurul actionar alMobexpert, iar Camelia Sucu a dobandit controlul retaileruluiClass. Dupa finalizarea tranzactiei, Camelia Sucu era recunoscutadrept femeia cu cele mai multe lichiditatii din Romania si ainceput sa fie "curtata" de fondurile de private equity, dar si deconsultanti din private banking pentru administrarea uneia dintrecele mai mari averi din Romania.

"Este greu sa convingi un antreprenor tanar sa-si lase banii pemainile altora. Aceasta nu inseamna ca bursa este un domeniu carenu m-ar interesa", spune ea.

Printreprimele investitii pe care le-a facut s-a numarat achizitia a douaterenuri de circa 15.000 mp, unul langa hotelul de cinci steleMarriott din Capitala si unul in zona Baneasa, pentru 15 mil. eurofiecare.

"Intentionam sa construiesc si pe unul si pe celalalt siintentionez in continuare, desi pe cel de la Marriott am avut siinainte si am si acum oferte de cumparare", afirma ea. Apoi adaugaca a cumparat terenurile in ideea de plasamente financiare,"generatoare de viitoare investitii, dar si de profit".

"Pe cel din Baneasa l-am vazut ca o prelungire a businessuluimeu de baza Class Living. Acolo voi construi pentru acelasi gen declient pe care il are Class Living. Proiectul a existat si exista",mai spune Camelia Sucu.

Propuneri de afaceri din Polinezia siBulgaria

In vara acestui an, Camelia Sucu spune ca a primit o propuneredin Bulgaria de a cumpara un pachet de actiuni la o firma cu unobiect de activitate similar cu cel al Class Living, in valoare decirca 15 mil. euro. Tot la capitolul investitii, mai noteaza sioferta de a investi in parteneriat in Polinezia, intr-o afacere intelefonia mobila de circa 5 mil. euro.

"Am avut o propunere de investitii in Polinezia, pentrutelefonie mobila. De ce Polinezia? Pentru ca nu poti sa facitelefonie mobila decat acolo unde nu exista. Le-am studiat(proiectele din Bulgaria si Polinezia - n.red.) cu atentia unui omcare vrea sa faca investitii", a mai spus Camelia Sucu. Ea arefuzat ambele oferte.

Acum se uita la investitii in domeniul sanatatii si se apropiede finalizarea negocierilor pentru demararea unui proiect inreal-estate, despre care nu da foarte multe detalii.

"Real-estate-ul nu a disparut si nici nu are cum sa dispara, cidoar se reasaza", isi motiveaza decizia de a investi in acestdomeniu. In sanatate, proprietara Class Living are in planinvestitii in clinici de specialitate.

Cererea de lux va veni de la proprietarii deIMM-uri

Efectele crizei in industria mobilierului de lux au aparut intrimestrul doi al anului, cand afacerile Class Living au scazut cucirca 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

"Consumatorul meu este in mare parte un client provenit dinbanci, multinationale, companii de talie mare si, bineinteles,antreprenori. Toti au inceput sa resimta ceea ce se intampla. Aexistat acea tendinta de economisire la toate nivelurile. Nu audevenit economi numai oamenii care nu aveau un salariu foarte maresau care nu aveau de munca. Marii investitori sunt ocupati cu ceeace trebuie sa faca in companie si nu mai au relaxarea necesarapentru a-si decora spatiul", afirma ea.

Camelia Sucu considera ca in Romania se va dezvolta o noua clasaantreprenoriala. "Oportunitati de investitii exista. Micileinvestitii, acele IMM-uri, sunt baza dezvoltarii imediat urmatoarea economiei romanesti si sunt fantastic de multi oameni care vor safaca ceva", a mai spus ea. Apoi adauga ca mai sunt si antreprenoriconsacrati (de acum 20 de ani), care sunt pe traiectoria unorinvestitii mai mari, "unde aduc plusvaloare atat prin experientalor, cat si prin lichiditati".

Camelia Sucu detine franciza Natuzzi pentru pietele din regiune,iar unul dintre planurile anuntate anterior vizau deschiderea demagazine in Budapesta, Chisinau si Sofia, proiecte puse in stand bypentru moment. Si extinderea Class Living in tara este pentrumoment inghetata.

Class a avut anul trecut o cifra de afaceri de 5,4 mil. euro sipierderi de 0,6 mil. euro, conform datelor de pe site-ulMinisterului de Finante.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO