Companii

Care a fost motivul pentru care piaţa premium a revenit pe minus în 2013

Care a fost motivul pentru care piaţa premium a revenit...

Autor: Bogdan Alecu

01.01.2014, 11:03 503

Modificarea taxei de poluare şi transformarea acesteia în timbru de mediu, limitarea deductibilitaţii, intrările masive de maşini la mâna a doua, sunt doar o parte dintre factorii care au tras în jos vânzările de automobile noi şi în acest an, al şaselea consecutiv de scăderi, este de părere şeful BMW România.

„Rezultatele pieţei auto locale din acest an au fost influenţate de legislaţia României şi de politicile fiscale. Limitarea deductibilităţii costurilor şi a TVA-ului au a avut o influenţă puternică asupra vânzărilor de maşini către persoane juridice care în acest moment reprezintă 80% din piaţă”, este de părere Alexander Milanov, directorul general al BMW Group România.

La începutul acestui an odată cu modificarea codului fiscal deductibilitatea cu amortizarea în cazul automobilelor a fost limitată la 1.500 de lei pe lună, ceea ce însemna taxarea suplimentară pentru maşinile premium.

"Limitarea deductibilităţii cu amortizarea a fost introdusă în februarie în noul cod fiscal şi Asociaţia a reuşit să scutească firmele de leasing operaţional de la această limitare. A intrat în vigoare în luna iulie, odată cu o nouă modificare a codului fiscal. Din iulie firmele de leasing operaţional sunt scutite de la această limitare, în condiţiile în care noi nu tratăm cu luxul ce doreşte taxat de autorităţi”, a spus Apahidean.

Chiar şi aşa, în cazul mărcilor premium, acestea s-au confruntat cu scăderi puternice în acest an. Potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). În acest caz, înmatriculările BMW din primele 11 luni ale acestui an au scăzut cu 22% faţă de perioada similară a anului trecut, la 1.530 de maşini, în timp ce în acelaşi interval Audi a scăzut cu 23%. Singurul brand premium care a crescut a fost Mercedes-Benz, care a urcat cu 13% la 1.711 maşini.

Pentru 2014, miza jucătorilor din auto o reprezintă stabilitatea pieţei, în condiţiile în care reţeaua actuală este construită în mare parte între anii 2006-2008, şi pentru un volum de aproape 250.000 de maşini anual, adică de aproape cinci ori mai mare ca în prezent.

„Aşteptăm o stabilizare a pieţei, deşi nu ştim încă dacă a fost deja atins punctul minim. Vedem posibilitatea unei creşteri mici în ultima parte a anului viitor, mai ales dacă luăm în calcul evoluţia mărcilor noastre şi pe celelalte pieţe din Europa”, a subliniat şeful BMW Group România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO