Grupul francez Carrefour, prezent pe plan local cu aproape 370 de magazine sub mai multe formate, l-a numit pe Sebastien Picart în poziţia de director de supermarket, el urmând să se ocupe de dezvoltarea formatului Carrefour Market în România. Sub acest format sunt circa 180 de magazine, deci jumătate din totalul unităţilor Carrefour în Româ-nia, conform datelor de pe site-ul propriu.
Carrefour are în România atât hipermarketuri, cât şi supermarketuri, magazine de proximitate, discount şi operaţiuni online, fiind compania care acoperă cele mai multe formate din piaţă.
Sebastien Picart are o experienţă de peste 20 de ani în echipa Carrefour Franţa unde, din 2017, a preluat poziţia de director transformare şi digitalizare proximitate, prin care a contribuit la implemen-tarea strategiei şi accelerarea procesului de transformare a businessului prin simplificare şi digitalizare în activitatea operaţională. Pe parcursul carierei sale el a avut mai multe roluri în echipa operaţională a Carrefour, de la director proiecte comerciale la director regional supermarket, director concept supermarket Franţa şi director operaţional supermarket.
Din noua poziţie, executivul are în plan continuarea expansiunii, personalizarea experienţei de cumpărături a clienţilor în Carrefour Market, precum şi accelerarea digitalizării şi implementarea de proiecte de creştere a productivităţii. „Cred cu tărie în potenţialul pe care îl are acest format (supermarket – n.red.)“, a spus Sebastien Picart.
Oficialii Carrefour au declarat anterior că pariază pe dezvoltare în România sub toate formatele, însă au adăugat şi că se remarcă în vânzări magazinele mici şi cele de discount operate sub brandul Supeco.
Supermarketurile sunt al doilea format dezvoltat de francezi în România după hipermarketuri.
Ei au intrat pe această piaţă acum mai bine de un deceniu printr-o achiziţie. Mai exact, în 2007 au preluat contra sumei de 55 mil. euro reţeaua Artima pe care au rebranduit-o în Carrefour Market.
Apoi au continuat expansiunea direct sau prin alte achiziţii.
La nivel de grup, Carrefour a obţinut în 2019 afaceri cumulate de peste 11,5 mld. lei în România. Datele pe 2020 nu sunt publice.