Companii

Carrefour a bifat dublarea vanzarilor. Ramane sa scoata si profit

29.04.2004, 00:00 14



Dublarea vanzarilor si trecerea pe profit au fost obiectivele stabilite anul acesta pentru hypermarketurile Carrefour din Romania. Daca in privinta celui de-al doilea indicator lucrurile nu sunt inca sigure, avand in vedere ca francezii nu au furnizat inca date, in ceea ce priveste vanzarile, situatia este, dupa primul trimestru, chiar mai buna decat estimarile.



Hypermarketurile Carrefour din Bucuresti au realizat in primul trimestru al acestui an vanzari de 46 de milioane de euro, in crestere cu aproape 120% fata de perioada similara a anului trecut.



Evolutia este explicata in principal prin cresterea numarului de magazine. Astfel, daca in primul trimestru al anului trecut exista pe piata romaneasca un singur hypermarket Carrefour operational pe piata romaneasca - cel din zona Militari, in primele luni ale acestui an si-a facut simtita prezenta in conturile francezilor si hypermarketul din complexul comercial Orhideea. In plus, din ultima saptamana a lunii februarie (deci cu o pondere foarte redusa in rezultatele de pe primul trimestru al anului), a fost deschis Carrefour Colentina, un magazin situat in zona de est a orasului.



"Al patrulea trimestru al anului va insemna inca un hypermarket, in provincie, in Brasov" , spun reprezentantii Hyparlo, compania care opereaza in parteneriat cu grupul francez Carrefour reteaua de hypermarketuri cu acelasi nume de pe piata romaneasca.



Rezultatele activitatii sunt cuprinse in proportie de 50% in cadrul situatiilor financiare ale fiecaruia dintre cei doi parteneri. Astfel, dupa primul trimestru al acestui an, atat in bilantul Carrefour cat si al Hyparlo era prevazuta valoarea de 23,1 milioane euro ca cifra de afaceri pentru activitatea din Romania.



In cazul Hyparlo, care opereaza si 12 hypermarketuri in Franta, activitatea din Romania a ajuns la o pondere in total de 10%, adica mai mult decat dublu fata de cei 4% de anul trecut.



In urmatorii doi-trei ani cifra de afaceri din Romania va ajunge, potrivit estimarilor Hyparlo la jumatatea celei pe care o realizeaza in Franta, pentru ca in 2010, cifra de afaceri de pe piata romaneasca sa o depaseasca pe cea din Franta. Cresterea se va baza, potrivit Hyparlo, pe ritmul de deschidere de doua magazine pe an, ceea ce va permite grupului francez sa opereze 15 magazine la nivelul anului 2010.



Anul trecut cele doua hypermarketuri Carrefour operationale din Bucuresti au realizat vanzari de aproape 128 milioane euro, in crestere cu aproape 30% fata de anul precedent, cand exista un singur magazin.



Hyparlo a venit pe piata romaneasca in anul 1999, iar la jumatatea anului 2001 a deschis primul sau hypermarket in zona de vest a orasului, la iesirea spre Pitesti.



Vanzarile acestui magazin au fost in primele sase luni de trei ori mai mari decat estimau studiile de piata. In aceste conditii, compania a decis sa accelereze ritmul de expansiune din Romania, motiv pentru care a vandut reteaua de hypermarketuri pe care o detinea in Italia.



In plus, spuneau la momentul respectiv francezii, primul venit are intotdeauna, un avantaj important asupra urmatorilor concurenti. "Este intotdeauna o <prima> data primului venit si avantajul cand nu exista concurenta directa este vizibil. Din experienta de mai bine de 40 de ani a Carrefour s-a constatat ca <prima primului venit> dureaza ulterior in tarile in care acesta se instaleaza primul". Ramane de vazut daca acest lucru se va aplica si pe piata romaneasca, mai ales ca in toamna anului trecut a aparut si primul concurent direct al Carrefour. Cora, un alt grup francez specializat in hypermarketuri, a deschis un magazin in Pantelimon, in zona de est a orasului Bucuresti si a inceput constructia celui de-al doilea in zona de vest a orasului, situat pe drumul ce uneste cele doua hypermarketuri Carrefour din Militari si Orhideea.



Cele trei hypermarketuri Carrefour au suprafete de vanzare intre 8.500 si 10.000 de metri patrati, in timp ce hypermarketul Cora 16.000 de metri patrati.



Chiar daca nu a anuntat un ritm de dezvoltare atat de agresiv precum Carrefour, Cora vrea sa ajunga la randul sau la 14 magazine pana in anul 2010.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO