Companii

Carrefour a imprumutat 100 mil. euro de la sora ei din Olanda pentru sustinerea operatiunilor

Carrefour a imprumutat 100 mil. euro de la sora ei din Olanda pentru sustinerea operatiunilor

Carrefour a ajuns la 22 de hipermarketuri si 24 de supermarketuri in Romania in prezent

22.10.2009, 23:26 85

Compania si-ar putea finanta expansiunea pe piata romaneascaprintr-un credit intra-grup de 100 mil. euro, similar ca valoarealtor doua imprumuturi contractate in perioada 2006-2007.

Reprezentantii retailerului nu au dorit sa ofere informatiidespre noul credit luat de la Carrefour Olanda. In 2006 Carrefoursi-a accelerat expansiunea pe piata romaneasca. Astfel, grupul aajuns la 22 de hipermarketuri si 24 de supermarketuri in Romania inprezent, fata de 7 magazine operationale in 2006.

Inultimii trei ani, investitiile subsidiarei din Romania au fostfinantate prin credite bancare si imprumuturi intra-grup de peste300 mil. euro, potrivit datelor din rapoartele financiare aleCarrefour. In luna septembrie din 2006 a fost aprobat un imprumutde 100 mil. euro de la Carrefour Olanda pentru rambursareaanticipata a unui credit cu o valoare similara contractat in 2003de la BRD-GSG.

In plus, in raportul pe 2007 al grupului se mentioneaza despreun alt imprumut luat de reteaua locala de la compania-sora dinOlanda, care ii permite sa acceseze fonduri de pana la 104 mil.euro pentru investitiile din Romania. Avansul consemnat la finelelui 2007 era de 54,9 mil. euro. In acelasi raport se precizeaza casubsidiara romaneasca a grupului isi finanteaza expansiunea si princredite bancare, avand deschise trei linii de credit cu undisponibil de 100 mil. euro. La finele lui 2007, rata de utilizarea acestor resurse era de 30%.

Extinderea nu a compensat declinul dinconsum

In ultimul an, in care compania si-a con-tinuat expansiuneaaccelerata inaugurand in total 12 magazine, vanzarile consolidatein euro au trecut pe un trend descendent, pentru prima data de laintrarea in Romania, in 2002.

Acestea s-au diminuat cu 1,2% in primele noua luni ale anuluifata de perioada similara din 2008, ajungand la valoarea de 809mil. euro. "Criza a determinat aceasta scadere. Si mai exactscaderea consumului prin diminuarea puterii de cumparare. Declinula fost similar atat in supermarketuri, cat si in hipermarketuri", acomentat Andreea Mihai, directorul de marketing al CarrefourRomania.

Declinul in magazinele mai vechi de un an ale Carrefour Romaniaa fost de 8% in intervalul mentionat. Vanzarile in lei au ramasinsa pe un trend ascendent, fiind raportat un avans de aproape 15%,ceea ce arata ca expansiunea retelelor nu a putut anula efectuldeprecierii monedei locale fata de euro.

Carrefour este singura retea internationala de magazine dincomertul alimentar care a raportat date privind vanzarile din acestan. In tabara marilor retaileri romani, precum Pic, Primavara sauTrident, scaderile de vanzari au fost mai accentuate in primulsemestru din an, in jurul a 20% in lei, comparativ cu aceeasiperioada din 2008. In ultimul an, retailerul a deschis 7hipermarketuri si a inceput expansiunea retelei de supermarketuripreluate in 2007 de la fondul de investitii Polish Enterprise FundV.

Carrefour este cel mai mare operator de hipermarketuri de pepiata, potrivit datelor raportate de companii pe 2008 la Ministerulde Finante. Retailerul a trecut pentru prima data pragul de vanzaride un miliard de euro in Romania la finele anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO