Companii

Carrefour: Competitia nu se vede in vanzari, dar ne aduce probleme in recrutarea angajatilor

Carrefour: Competitia nu se vede in vanzari, dar ne aduce probleme in recrutarea angajatilor

Jacobo Caller Celestino, directorul general Carrefour Romania

14.09.2007, 19:01 171

Primul magazin Carrefour din Cluj-Napoca va avea 600 de angajati, fiind localizat in centrul comercial Polus, care a creat in total circa 2.000 de locuri de munca in zona. Un alt proiect dezvoltat simultan in Cluj-Napoca este Iulius Mall, care va include un hipermarket Auchan cu 450 de angajati si va avea in total aproximativ 2.000 de persoane recrutate.
Cei doi competitori, Auchan si Carrefour, au organizat in urma cu cinci saptamani propriile targuri de munca in oras si urmeaza sa deschida magazinele la distanta de o saptamana, la mijlocul lunii viitoare. Rata somajului in judetul Cluj se situeaza sub 3% in prezent, potrivit statisticilor oficiale.
Jacobo Caller Celestino, directorul general Carrefour Romania, a spus ca magazinele mai vechi ale retelei nu au inregistrat scaderi in vanzari in acest an, cu toate ca pe piata competitia se intensifica.
"In urmatorii cinci ani nu cred ca vom putea vorbi de o piata matura. Sunt multe zone in care nicio forma de comert modern nu a patruns inca", a completat Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania.
Compania a anuntat ca va continua strategia agresiva de marketing pentru a-si pastra pozitia de lider de piata pe segmentul hipermarketurilor, dupa valoarea vanzarilor. Recent, Carrefour a lansat un card de fidelizare a clientilor, in parteneriat cu institutia financiara BRD Finance, specializata pe credite de consum. BRD Finance a dezvoltat carduri co-branded si cu alti retaileri de pe piata, printre care se numara retelele Real Hypermarket, Praktiker, Rombiz sau Staer. Reprezentantii Carrefour au mai spus ca un sfert din platile clientilor din magazinele retelei se efectueaza prin carduri bancare, procentajul fiind in crestere.
"Cele mai mari bonuri de casa au depasit valoarea de 5.000 de euro. Vin firme care cumpara cadouri pentru angajati si atunci valoarea cumparaturilor este considerabila", a declarat Andreea Mihai.
Strategia de dezvoltare a companiei vizeaza si cresterea ponderii produselor marci proprii in totalul vanzarilor. Acestea reprezinta in prezent aproximativ 5% din cifra de afaceri Carrefour Romania, adica aproximativ 18 mil. euro la nivelul primului semestru.
"Vrem sa ajungem la peste 50% din vanzarile de textile din retea cu marca proprie Tex", a afirmat Celestino. Compania vrea sa colaboreze cu producatori locali de textile pentru produsele marca proprie Tex, lansate pe piata locala in luna martie. Marca proprie aduce in prezent 9,5% din vanzarile de textile din magazinele Carrefour, potrivit datelor companiei.
Vanzarile retelei Carrefour pe piata locala au crescut cu 43,8% in primul semestru fata de aceeasi perioada din 2006, pana la 361,9 mil. euro (incluzand TVA), conform datelor comunicate de grupul francez. Compania a deschis doua hipermarketuri in perioada mentionata, in Baneasa si Constanta, ajungand la finele primului semestru al acestui an la 7 unitati.
In prezent, reteaua numara 8 unitati pe piata locala, urmand sa deschida alte doua hipermarketuri pana la finele anului, in orasele Iasi si Cluj-Napoca. Carrefour a anuntat 7 inaugurari pentru anul viitor, fiind cel mai accelerat ritm de extindere de la intrarea retailerului pe piata, in 2001. Concurenta directa pentru Carrefour se intensifica, odata cu intrarea pe piata, anul trecut, a retelelor internationale de retail Auchan (Franta) si Real (parte a grupului german Metro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO