Companii

Carrefour publica primele date despre unitatile retelei: In Brasov retailerul atrage cu 300.000 mai multi vizitatori anual decat in Colentina

07.03.2010, 23:08 849

Primele date publicate de Carrefour despre centrele comercialepe care le are in proprietate pe piata locala arata ca Bucurestiul,care inca ramane un punct fierbinte pe harta extinderii lanturilorde hipermarketuri, nu reprezinta intotdeauna o locatie aglomeratapentru marii retaileri, comparativ cu orasele de provincie.

Hipermarketul Carrefour si galeria comerciala cu 19 magazine pecare grupul francez le detine in Brasov genereaza anual un traficde 2,96 milioane de vizitatori, cu circa 300.000 de oameni mai multdecat centrul comercial din cartierul bucurestean Colentina aflatin proprietatea companiei, ambele locatii fiind bifate pe lista inacelasi an, 2004.

In Colentina, Carrefour vede o zona de acoperire (catchmentarea) pentru hipermarket (inclusiv galeria comerciala) de 479.500de locuitori, in timp ce in Brasov reprezentantii retailerului vadpotential de atragere a clientilor dintr-o zona cu 447.000 delocuitori in total, potrivit unei prezentari publicate recent deCarrefour Property, divizia imobiliara a grupului.

In plus, competitia pare a fi mai dura in Brasov, unde franceziise bat pentru clienti cu Kaufland si Real, in timp ce in Colentinasingurul competitor direct este Kaufland.

La randul sau, centrul comercial Carrefour Ploiesti, situatintr-un oras cu peste 250.000 de locuitori, inregistreaza un fluxanual de vizitatori de 2,4 milioane de persoane.

In prezentarea publicata recent de Carrefour Property se maiarata ca unitatile din Brasov, Colentina si Ploiesti suntprincipalele centre comerciale detinute de Carrefour pe piataromaneasca, iar reprezentantii companiei estimeaza un flux zilnicde vizitatori de 10.000 de persoane pentru fiecare din acestecentre la nivelul anilor 2008 si 2009.

Tinand cont ca, in medie, 2 din 3 vizitatori ai galeriei unuihipermarket sunt clienti ai magazinului-ancora, fluxul zinlic declienti in hipermarketurile Carrefour din Colentina, Brasov siPloiesti poate fi estimat la 6.500-7.000 de persoane pe unitate,care lasa in medie 20 de euro in hipermarket, potrivit estimarilorZF.

Printre spatiile comerciale aflate in proprietatea retaileruluise numara si magazinul din zona centrala Unirii din Bucuresti sicel din Focsani, potrivit datelor din piata.

Carrefour Property este divizia imobiliara a grupului francez siadministreaza in Romania zece centre comerciale care includhipermarketuri Carrefour si galerii comerciale cu magazine sirestaurante.

Carrefour este liderul segmentului de hipermarketuri la nivellocal, dupa cifra de afaceri pe 2009, potrivit estimarilor ZF.Compania a raportat anul trecut vanzari de 1,13 mld. euro, cu 22 dehipermarketuri si 25 de supermarketuri operationale, iar pana inacest moment nu a anuntat niciun proiect nou de extindere alantului de hipermarketuri pentru 2010.

Pe fondul crizei economice, retailerul francez a raportat in2009 primul sau declin anual al vanzarilor in euro la nivellocal.

Carrefour Colentina

  • 2,67 de milioane de vizitatori anual
  • O medie de 10.000 de vizitatori pe zi, adica 6.500-7.000 declienti zilnic (estimare ZF)
  • A fost inaugurat in 2004
  • Hipermarketul are o suprafata de 9.000 de metri patrati si areo galerie cu 33 de magazine
  • In acelasi parc de retail mai sunt doua magazine, Altex siStaer
  • Singurul competitor direct al francezilor intr-o zona in caretintesc 479.500 de locuitori este reteaua Kaufland, care opereazaun magazin de doua ori mai mic

Carrefour Ploiesti

  • 2,4 milioane de vizitatori anual
  • O medie zilnica de 10.000 de vizitatori, ceea ce reprezintaintre 6.500-7.000 de clienti pe zi
  • Magazinul a fost inaugurat in 2005, fiind primul hipermarketdin oras
  • Hipermarketul are o suprafata de aproape 8.000 de metri patratisi o galerie cu 20 de magazine
  • Competitorii directi ai Carrefour in orasul cu peste 250.000 delocuitori sunt Real si Kaufland
  • Retailerul francez vede o zona de acoperire (catchment area) de728.000 de locuitori pentru hipermarketul sau din Ploiesti

Carrefour Brasov

  • 2,96 milioane de vizitatori anual
  • 10.000 de vizitatori zilnic
  • 6.500-7.000 de clienti pe zi - estimare ZF, tinand cont ca inmedie intr-un hipermarket 2 din 3 vizitatori sunt clienti
  • Hipermarketul are o suprafata de 7.900 mp si o galeriecomerciala cu 19 magazine
  • Carrefour a fost primul hipermarket deschis in Brasov, inoctombrie 2004
  • Intre timp, in orasul cu aproape 300.000 de locuitori si zecide mii de turisti anual s-au mai deschis hipermarketurile Kauflandsi Real

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO