Companii

Carrefour testeaza piata cu un al treilea brand de retail

16.04.2009, 18:34 112

Retailerul francez Carrefour a deschis saptamana trecuta un supermarket sub brandul Carrefour Market, cu o suprafata de vanzare de doua ori mai mare decat media retelei Carrefour Express, magazinul fiind un test pe piata din Romania, potrivit companiei. Unitatea are o suprafata de vanzare de 1.500 de metri patrati si este situata in centrul comercial Central Plaza din Bacau.

Retailerul nu a dorit sa comunice valoarea investitiei in aceasta inaugurare.
Carrefour Market este al treilea brand de retail adus pe piata locala de grupul francez, dupa intrarea pe segmentul hipermarketurilor (in 2001) si dupa ce a atacat segmentul supermarketurilor prin achizitia magazinelor Artima (in 2007), redenumite ulterior Carrefour Express.
La nivel international, grupul activeaza pe toate segmentele mari din comertul cu dominanta alimentara, adica si pe cash & carry, discount si magazine de proximitate - acestea sunt divizii pe care inca nu le-a adus in Romania.
Un alt test al Carrefour pe piata locala a fost deschiderea unei benzinarii langa hipermarketul din cartierul bucurestean Militari, in anul 2002, insa compania nu a mai deschis de atunci alta unitate de acest gen in Romania.
In retailul local, reteaua de hipermarketuri este cea care i-a adus pana acum cea mai mare cota de piata, fiind si prima divizie cu care a intrat in Romania. In 2007, Carrefour avea o cota de piata pe segmentul hipermarketurilor estimata de ZF la 32%, pe baza datelor raportate de jucatorii de profil la Ministerul de Finante. Cei mai mari competitori ai sai sunt in prezent Real, Cora, Auchan si Kaufland.
Anul trecut, hipermarketurile Carrefour au trecut pentru prima data pragul de vanzari de un miliard de euro in Romania, raportand un avans de peste 20-30%, pe fondul dublarii numarului de unitati operationale in acest interval. La finele lui 2008, Carrefour opera in Romania 21 de hipermarketuri si 19 supermarketuri.
Vanzarile totale (incluzant TVA) ale retailerului la nivel local, pe cele doua segmente din comert pe care activeaza, au inregistrat in 2008 o crestere de 37% fata de 2007, ajungand la o valoare de 1,19 miliarde de euro.
In anul 2007, Carrefour a adus pe piata romaneasca si divizia de agentii de voiaj, odata cu deschiderea de unitati Carrefour Voiaj in galeriile comerciale din jurul unor hipermarketuri din retea.
In prezent, grupul francez se afla pe pozitia a treia in clasamentul celor mai mari jucatori din comertul romanesc, dupa grupurile germane Metro (Metro, Real) si Rewe (Selgros, Penny Market, Billa).
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO