Companii

Cât valorează „made in Romania“: Brandul de ţară al României este evaluat la 178 mld. dolari, cu 11% mai mult decât în primul an de pandemie

Cât valorează „made in Romania“: Brandul de ţară...

Autor: Cristina Roşca

25.02.2022, 19:40 195

♦ „Într-o piaţă globală, brandul de ţară este unul dintre cele mai importante active ale unui stat. El poate atrage investiţii, poate oferi valoare adăugată la export, poate atrage turişti sau muncitori străini bine pregătiţi“ ♦România ocupă locul 48 în lume, fiind depăşită în ceea ce priveşte valoarea brandului de ţară de  Iran, Ungaria şi Pakistan.

Brandul de ţară al României valorează 178 de miliarde de dolari, cu 11% mai mult decât în 2020, arată un raport al companiei Brand Finance, firmă independentă globală de evaluare de brand. Astfel, România a urcat o poziţie în clasamentul mondial, ajungând pe locul 48, imediat după Iran, o ţară cu o ima­gine controversată în lume.

Topul este condus de ma­rile puteri economice şi politice, SUA, China şi Japonia, state al căror brand de ţară valorează până la de 140 de ori mai mult decât cel al României.

 

Ce înseamnă asta?

„Imaginea unei anumite ţări se reflectă şi asupra brandurilor locale şi asupra economiei respective în ansamblul său. Într-o piaţă internaţională, brandul de ţară este unul dintre cele mai importante active ale unui stat. El poate atrage investiţii, poate oferi valoare adăugată la export, poate atrage turişti sau muncitori străini bine pregătiţi“, spune David Haigh, preşe­dinte şi CEO al Brand Finance.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO