Companii

Catarama inchide unele magazine mici pentru a se concentra pe showroom-uri

Catarama inchide unele magazine mici pentru a se concentra pe showroom-uri

Viorel Catarama, care controleaza grupul de firme Elvila, va regandi locatiile in care este prezent brandul de mobilier pe piata locala, unele magazine urmand sa fie inchise

19.05.2008, 22:27 92

Locatiile alese sunt Pitesti, Craiova si Timisoara iar magazinele vor fi de talia celui mai recent magazin Elvila deschis, cel de la Ploiesti, care a fost realizat in urma unei investitii de aproximativ 4 mil. euro. La acestea se adauga extinderea retelei de parteneri in sistem de franciza sau distribuitor cu 10 noi magazine anul acesta.
In prezent reteaua de magazine Elvila totalizeaza 52 de unitati.
Toate aceste investitii dau startul cresterii afacerilor grupului Elvila, care estimeaza pentru acest un an avans de 10% a vanzarilor la nivel de grup fata de nivelul de 112 mil. euro cu care a inchis anul 2007.
"Grupul Elvila a generat in anul 2007 o cifra de afaceri totala de aproximativ 112 mil. euro, cifra de afaceri obtinuta la nivel de grup. Pentru anul 2008, se estimeaza ca cifra de afaceri a companiei se va afla pe un trend crescator, oficialii companiei previzionand o crestere de 10% fata de cea din 2007. Cresterea cifrei de afaceri este pusa pe seama dezvoltarii continue a retelei de magazine Elvila, a dezvoltarii si modernizarii portofoliului de produse de mobilier", spun reprezentantii departamentului de marketing al Elvila.
Grupul este constituit din 4 companii, dintre care trei sunt axate pe productie de mobilier. Dintre acestea, compania care inregistreaza cea mai mare cifra de afaceri este Elvila SA, care a raportat anul trecut vanzari de 28 de milioane de euro, in usoara scadere fata de rezultatul din 2006.
Deschiderea noilor magazine, cum este cel din Ploiesti, va determina in acelasi timp o regandire a locatiilor in care este prezent brandul Elvila pe piata locala, unele magazine urmand sa fie inchise pentru a nu face concurenta inutila cu cele existente, dar si pentru a evita costurile suplimentare.
"Odata cu deschiderea celui mai mare magazin din Ploiesti, mult mai modern si cu o suprafata mult mai mare, amplasat in zona intens comerciala a orasului, vechiul magazin existent in oras a fost inchis. De asemenea, anul trecut au fost inchise magazinele din Sibiu, Oradea si Bucuresti Auchan, ca urmare a pozitionarii dificile pe piata de profil, magazine cu suprafete mici de expunere, spatiile respective fiind inchiriate", explica reprezentantii Elvila.
Pe partea de promovare, cel mai semnificativ proiect al companiei de anul trecut a fost lansarea catalogului de produse si lansarea unui nou site, investitia in cele doua medii de promovare fiind de 0,6 mil. euro.
In acelasi timp, compania isi reconfigureaza strategia de vanzari, diminuandu-si exporturile, pentru a acoperi mai bine cererea de pe piata interna, care potrivit reprezentantilor companiei se afla in crestere continua.
"In ultimul an, exporturile au avut o pondere de aproximativ 35% din totalul cifrei de afaceri a grupului, aflandu-se pe un trend relativ in scadere, compensat insa de cresterea din piata interna", explica reprezentantii Elvila. Un procentaj similar in ceea ce priveste exporturile este asteaptat si pentru anul acesta.
Schimbarea de strategie mai are o explicatie: cursul nefavorabil leu/euro ale carui evolutii au afectat negativ toate companiile care au avut activitati de export.
"In 2004 si 2005, anii in care toate companiile care efectuau activitate de export au fost afectate, si Elvila a trebuit sa isi orienteze o mare parte din activitatea pe care o avea pe piata externa. Ca atare, dezvoltarea companiei a inceput sa se remarce mai mult pe piata interna, existand o orientare din ce in ce mai mare spre piata autohtona, in detrimentul celei externe. Deprecierea cursului valutar leu/euro a fost cel care a determinat intr-o proportie mare retragerea de pe unele piete externe, din cauza randamentului scazut si reorientarii vanzarilor catre piata autohtona, care a demonstrat ca poate sa absoarba foarte mult", explica reprezentantii departamentului de marketing al Elvila.
Piata mobilei este evaluata la peste un miliard de euro, cu un ritm de crestere de aproximativ 10-15%.
La nivel de tendinta, este asteptata intrarea unor noi jucatori pe piata precum si continuarea divizarii cat mai accentuate a pietei pe categorii de mobilier cum ar fi de exemplu cea de birou, de bucatarie sau de gradina.
Totodata, este de asteptat ca importurile de mobila sa detina cote importante la nivelul pietei si in anii urmatorii, nivelul actual fiind de aproximativ 30%.
Printre cei mai importanti jucatrori se numara companii precum Mobexpert, retailerul de mobila suedez IKEA, austriecii de la KIKA, Neoset sau Staer.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO