Companii

Catia Radulescu: Din reteaua Centrofarm numai numele va mai ramane

Catia Radulescu: Din reteaua Centrofarm numai numele va mai ramane

Catia Radulescu, administratorul Centrofarm: Am considerat ca este oportun sa pastram numele Centrofarm cu care oamenii erau obisnuiti, dar sa-i dam alta fata, si atunci am creat o noua imagine pentru acest lant.

07.09.2006, 14:14 1069

Catia Radulescu, administratorul companiei Centrofarm, care opereaza cel mai vechi lant de farmacii din Bucuresti, spune ca anul trecut grupul a demarat un amplu proces de reasezare pe piata a unitatilor.
Reteaua Centrofarm este cea mai veche entitate care activeaza pe segmentul de retail farmaceutic din Bucuresti, prima farmacie cu acest nume aparand in 1948. In prezent, actionarul majoritar al Centrofarm este compania Generalcom, controlata de omul de afaceri francez Bonte Alain Louis.
"Procesul de modernizare al farmaciilor Centrofarm a inceput in 2005, prin interventia financiara a actionarilor privati din firma", a afirmat Catia Radulescu. Aceasta nu a dorit sa precizeze valoarea investitiei pe care Centrofarm a derulat-o.
In prezent reteaua detine 32 de farmacii, dintre care 23 au fost deja modernizate. In ceea ce priveste restul de noua farmacii, o parte urmeaza sa fie finalizat in perioada urmatoare, iar altele sa fie relocate.
"Nu am investit in publicitate pana acum pentru ca am considerat ca prioritara modernizarii infrastructurii. Nu aveam ce sa comunicam daca nu exista perceptia de lant Centrofarm. Nefiind modernizate nu aveau un caracter unitar, nu se distingeau printr-o imagine comuna si in aceste conditii, nu s-a aflat foarte multe despre acest lant", a explicat Radulescu.
Societatea este listata pe piata RASDAQ din anul 1990. Ultimul pret la care actiunile companiei s-au tranzactionat a fost de 2,8 lei. La acest pret capitalizarea companiei a fost de 5,2 mil. euro. Numele Centrofarm a ramas acelasi inca de la aparitia primei farmacii, cu toate ca majoritatea retelelor existente inainte de 1990 si-au pierdut identitatea in momentul in care au fost integrate in alte companii.
"Am considerat ca este oportun sa pastram numele Centrofarm cu care oamenii erau obisnuiti, dar sa-i dam alta fata, si atunci am creat o noua imagine pentru acest lant", a precizat Radulescu. Compania este prezenta cu unitati in principalele centre comerciale din Bucuresti. "Dintre toate lanturile de farmacii, am reusit sa ne pozitionam in cele cele mai multe centre comerciale din Bucuresti. Este o competitie acerba intre lanturi, pentru a aparea in centrele comerciale unde traficul de pasageri este foarte mare. Suntem prezenti in Bucuresti Mall din Vitan, in Carrefour Orhideea, in Cora din Pantelimon si in City Mall. La inceputul lui octombrie se va inaugura Galeria Tom, in cadrul Carrefour Constanta, unde vom avea de asemenea o farmacie", a continuat reprezentantul Centrofarm.
Catia Radulescu afirma ca reasezarea companiei se produce si la nivelul resurselor umane, investind in acest sens in training-ul angajatilor. "Suntem in plin proces de filtrare, de reasezare a resurselor umane, organigrama noastra suferind modificari de la luna la luna. Modificam aceasta organigrama dupa cum evaluam oportunitatile. Avem farmacisti cu experienta si de 25 de ani, care au lucrat in aceeasi farmacie de cand au terminat facultatea. Aceasta realitate este recunoscuta pe piata. Nu am dorit sa renuntam la ei, ci sa investim in pregatirea lor", spune Radulescu.
Centrofarm a modificat esential politica de retribuire a personalului. "Acesti farmacisti erau cei mai prost platiti din tot Bucurestiul. In acest moment am marit salariile, am creat modalitati de motivare a personalului", a continuat ea. Planurile de extindere ale companiei au in vedere "studierea oportunitatilor". "Nu am previzionat un numar de farmacii pe an sau o planograma pe unde ne vom deschide farmacii. In functie de oportunitati vom alege noi locatii in Bucuresti sau in tara. Nu avem un plan agresiv de expansiune. Vom studia oportunitatile pietei", a precizat Radulescu.
In prezent compania evalueaza si extinderea in zonele rurale, insa spune ca Centrofarm va adopta o politica prudenta.
"Studiem varianta extinderii spre zonele rurale, inca nu suntem convinsi ca exista o oportunitate de extindere spre zonele rurale, dar acesta mutare, daca o vom face, va avea rezultate pe termen mediu. Pe termen scurt vor fi pierderi inevitabile, si atunci fiecare investitor trebuie sa stabileasca cat e dispus sa piarda. Din pacate nu exista o masa de clienti suficienta pentru a acoperi cheltuielile fixe ale unor farmacii din zonele rurale, mai ales daca acest farmacii se gasesc in apropierea unor oras", a completat Radulescu. Pacientii, a continuat ea, merg la consultatii la medicii de la orase, iar cu aceasta ocazie isi cumpara medicamente si in farmaciile de la oras.
"Aceste farmacii sunt ca un punct de prim ajutor la sate, dar nu cred ca in acest moment au posibilitatea sa aduca o cifra de afaceri suficient de mare cat sa acopere cheltuielile. De profit nici nu poate fi vorba. In acest moment studiem aceasta oportunitate si cat suntem dispusi sa pierdem pe termen scurt pentru a castiga pe termen mediu. Nu am luat inca nici o decizie definitiva", a mai spus reprezentantul Centrofarm. Nici achizitia micilor lanturi nu este o strategie agreata de Centrofarm. "Nu avem in vedere achizitia de lanturi micute. Toate lanturile mari s-au extins in felul acesta. Putem creste organic fara sa cumparam jucatorii mici in domeniul farmaceutic", este de parere ea.
Anul trecut Centrofarm a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 8 mil. euro.
Compania nu a raportat inca pe Rasdaq rezultatele aferente primelor sase luni ale anului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO