Companii

Ce companie creste cu 46% si spune ca este sub estimari

Ce companie creste cu 46% si spune ca este sub estimari
22.07.2009, 00:00 30

Reteaua de farmacii Centrofarm a inregistrat vanzari de 66,5 mil. lei (fara TVA, adica 15,7 mil. euro) in primele sase luni ale acestui an, in crestere cu 46% comparativ cu perioada similara a anului trecut.

"Au mers bine atat farmaciile nou deschise de-a lungul anului trecut, cat si farmaciile mai vechi", a spus Dorin Catana, directorul general al Centrofarm. Compania a investit in 23 de farmacii in 2008, iar anul acesta in trei noi locatii. In prezent reteaua opereaza 62 de unitati.

"Vanzarile de cosmetice s-au majorat cu 56% in timp ce OTC-urile au crescut cu 41%", a mai spus directorul Centrofarm.

Nivelul vanzarilor din aceasta perioada este situat sub prognoza initala din buget care prevedea o majorare de peste 50%. "Speram sa recuperam in partea a doua a anului", afirma Catana.

El a precizat ca nu au fost finalizate datele referitoare la rezultatul net, dar ca firma si-a diminuat pierderile fata de perioada similara din 2008. Compania a avut pierderi de 2,9 mil. lei in primul semestru al anului trecut. Centrofarm ar putea trece pe profit anul viitor.

In 2005, Centrofarm a fost preluata de omul de afaceri Alain Louis Bonte, an in care au inceput si investitiile in rebranding. In 2007 a fost finalizat procesul de reasezare pe piata, iar managementul a luat decizia extinderii la nivel national. Acum Catana se uita la inchiderea a 2-3 unitati in tara.

"Sunt cateva farmacii sub lupa, aflate in centre comerciale care nu performeaza foarte bine, iar traficul de clienti este redus", spune managerul Centrofarm. Cu toate acestea, reteaua mai are programate in jur de sase deschideri pana la sfarsitul anului, care insa sunt "sub semnul intrebarii", atat in mall-uri, cat si la nivelul unor locatii stradale.

Investitia intr-o noua unitate Centrofarm se situeaza intre 100.000 de euro si 200.000 de euro (pentru amenajare si utilare).

In prezent in Romania functioneaza 6.000 de farmacii. Principalii concurenti ai Centrofarm sunt Sensiblu, Catena, Help Net, City Pharma si Dona, care activeaza pe o piata a produselor farmaceutice de aproape

2 mld. euro anul trecut. Potrivit ultimelor date disponibile, in primele trei luni ale anului, afacerile principalelor retele s-au majorat cu procente cuprinse intre 40 si 90% in conditiile eliminarii plafoanelor de catre Ministerul Sanatatii si a extinderii din 2008. La aceste rezultate a mai contribuit si implementarea de catre minister de la

1 martie a unui program in valoare de 22 mil. euro lunar prin care se creste procentul de compensare de la 50% la 90% pentru 3 mil. pensionari care au pensii sub 600 de lei lunar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO