Companii

Ce planuri are Cora Stolz pentru restructurarea din temelii a businessului Gregory's

Ce planuri are Cora Stolz pentru restructurarea din temelii a businessului Gregory's

Click pentru imaginea marita

15.08.2008, 19:20 109

Stangacia sa este temporara, la fel ca si a celor care au venit sa lucreze de curand in restaurantele Gregory's, dupa ce compania a trecut printr-o criza de personal. Formarea unor noi echipe este insa unul dintre principalele obiective ale noii conduceri.
Cora Stolz, in varsta de 33 de ani, a fost numita director general al lantului de restaurante de tip fast-food, Gregory's Romania in luna martie a acestui an. Cu o experienta de aproape 10 ani in Statele Unite ale Americii, unde a lucrat ca financial analyst la un birou de pe Wall Street si ca fund-manager pentru Tishman Speyer, companie care activeaza in sectorul imobiliar, dar unde si-a creat si propriul business in piata de fast-food, Stolz s-a intors in Romania unde a fost cautata de grecii de la Gregory's.
" Dupa ce m-am intors din New York, am aplicat la mai multe companii mari, iar Gregory's a fost prima care m-a cautat. A urmat o luna de training in Grecia, in care am lucrat efectiv in restaurante si apoi la birourile lor, iar in martie am preluat conducerea in Romania", declara Cora Stolz. Fostul director general al filialei locale a Gregory's, Cristian Mesaros, impreuna cu intreaga echipa de conducere s-a mutat intr-o companie din real-estate din Romania, lasand libere posturile de management ale firmei.
"Vreau sa am oameni dupa chipul si asemanarea mea. Incerc sa-mi formez o noua echipa incepand cu oamenii din network si terminand cu oamenii din birou. Au fost probleme cu forta de munca in momentul in care am ajuns aici. Restaurantul din zona Unirii ramasese cu un singur angajat. Imi luam oamenii de la birouri si le spuneam ca mergem in restaurant sa facem sandwich-uri. Acum am format o intreaga echipa acolo", explica Stolz. Mai mult de atat, managerul general se gandeste sa acorde prime pentru cei care vin sa se angajeze la Gregory's, sa organizeze concursuri sau sa dea premii pentru cel mai bun sau cel mai curat restaurant.
Pe langa formarea unei noi echipe, conducerea companiei are ca obiectiv reamenajarea celor opt restaurante pe care le detine, in urma unei investitii de aproximativ 100.000 de euro. "Toate restaurantele trebuie curatate, renovate, echipamentele trebuie actualizate. Deja am terminat renovarea celui din zona Unirii, unde am curatat echipamentele, le-am dezinfectat, am varuit. Lucrul acesta se va intampla si la celelalte magazine. Toate cele vechi vor fi curatate, iar cele noi, care se vor deschide, ar trebui sa aiba programe de curatenie in mod constant", anunta Stolz.
Pentru 2008 Cora Stolz vrea sa omogenizeze conceptul de restaurant pe care il conduce, dar si sa-l echivaleze cu ceea ce reprezinta Gregory's in Grecia. "Anul acesta va trebui sa trag linii foarte clare in ceea ce priveste brandul Gregory's. Treptat vreau sa iau toate produsele strict din Grecia pentru ca produsul final sa fie comparabil cu cel de acolo", spune Stolz. In prezent, materia prima pentru produsele Gre-gory's este achizitionata la nivel local, dar incepand din acest an managerul general va schimba furnizorii.
"Calitatea uleiului de masline, branza feta, maslinele de Calamata, prosciuto, parmezanul nu se compara. Sunt produse pe care vreau sa le aduc aici, insa voi face acest lucru in momentul in care voi avea procentul food-cost-ului la nivelul pe care eu vreau. Deocamdata in Romania aceste produse sunt foarte scumpe, iar asta determina cresterea costurilor la produsul final", explica Stolz. Pentru a scadea costurile cat mai mult, multe produse asemanatoare vor fi scoase de la vanzare, pentru a lasa loc sortimentelor noi. "Mai mult vom avea un control strict al retururilor. Avem marfa perisabila care trebuie aruncata dupa un anumit termen (n. red. 6 - 8 ore). Trebuie sa stim sa comandam cat trebuie, pentru a nu arunca multe produse", este de parere Stolz.
Gregory's mizeaza si pe dezvoltarea lantului de restaurante, anul acesta urmand sa fie deschise patru unitati, primele doua in zonele Buzesti si Ghencea, iar celelalte in zona Universitatii.
"Si la anul incep tot printr-o dezvoltare rapida a retelei, cu cinci restaurante, plus partea de franciza. Pentru franciza nu ne-am hotarat, insa as vrea sa preiau modelul Bill Gates, care dadea calculatoare pe gratis numai pentru a-si vinde conceptul", povesteste Cora Stolz. Franciza se va adresa astfel mai mult persoanelor din clasa de mijloc care vor sa-si dezvolte propria afacere cu ajutorul unui credit, nu celor care au deja o situatie financiara stabila. In momentul in care se va lua decizia deschiderii restaurantelor in sistem de franciza si activitatile de marketing ale companiei, care in prezent se rezuma la cateva mii de euro lunar, se vor inteti, mai ales ca este nevoie, dupa cum spune reprezentanta Gregory's, de un "brand awareness inainte de franciza".
Noile restaurante Gregory's, care se vor deschide incepand cu 2009, se vor indrepta mai mult catre zona centrelor comerciale, pana acum unitatile Gregory's fiind amplasate stradal sau in cladirile de birouri. Potrivit managerului Gregory's, "in cladirile de birouri erau foarte multe cantine, care ofereau mancare gatita, mai ieftina, acestea fiind un competitor puternic pentru companie". Investitia in amenajarea si deschiderea unui restaurant necesita intre 80.000 de euro si 120.000 de euro, in functie de suprafata data in folosinta. "Lucrez la foarte multe proiecte, care, in momentul in care vor fi scoase la lumina, vor schimba drastic situatia financiara a companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO