Holcim România, unul dintre cei mai mari producători de ciment din piaţa locală, a înregistrat în primul semestru al anului o creştere de 10,2% a vânzărilor în volum comparativ cu perioada similară a anului trecut mai ales datorită exporturilor în Ungaria, în contextul în care cererea din piaţa internă a crescut uşor.
Potrivit acestuia, pe piaţa locală vânzările de ciment au înregistrat în prima jumătate a anului doar o creştere uşoară, care nu poate fi însă considerată ca fiind una sustenabilă pentru că investiţiile private se află în continuare la un nivel scăzut şi cu un grad de predictibilitate scăzut.
"Sectorul rezidenţial şi cel industrial se dezvoltă în continuare într-un ritm lent, cea mai mare cerere de ciment fiind asigurată de proiectele individuale, aşa cum s-a întâmplat în ultimii doi ani. Totuşi, au apărut semnale pozitive din sectorul de infrastructură, care vor avea un impact asupra cererii de ciment spre sfârşitul anului acesta şi începutul anului 2012", a mai precizat Bach.
În ciuda incertitudinilor care împiedică firmele să realizeze previziuni cu un grad de acurateţe ridicat, reprezentantul Holcim România îşi menţine estimarea privind stagnarea pieţei locale de ciment la nivelul anului 2010.
"Ne menţinem previziunile pe care le-am făcut la începutul anului şi considerăm că piaţa de ciment va rămâne la un nivel similar cu cel înregistrat în 2010. Sunt multe incertitudini pe piaţa construcţiilor care îngreunează stabilirea unor previziuni certe", a mai precizat Bach.
Creşterea vânzărilor pe piaţa locală a fost a şasea la nivel european raportată de către grupul Holcim, fiind depăşită doar de Bulgaria (28,3%), Rusia (26%), Belgia (17,3%), Elveţia (10,8%), Slovacia (10,8%).
La nivel european Holcim a vândut 12,8 milioane de tone de ciment, cu 6,5% mai mult decât în primele şase luni ale lui 2010, iar la nivel mondial - 70,9 milioane de tone, în creştere cu 4,7%.
"Companiile din România, Rusia, Argentina, Thailanda, Singapore şi Indonezia, mai ales, au influenţat pozitiv rezultatul (companiei - n. red.)", se arată în raportul la şase luni al Holcim. Un motiv pentru creşterea vânzărilor la nivelul Europei de Sud-Est, regiune în care este inclusă şi România, este demararea proiectelor de infrastructură, care a avut un impact pozitiv asupra pieţei materialelor de construcţii. Creşterea vânzărilor Holcim România s-a temperat în al doilea trimestru însă, având în vedere că pentru perioada ianuarie-martie compania anunţase vânzări mai mari cu 15,7%.
Pe de altă parte, preţul cimentului comercializat de Holcim a scăzut cu 3,5% în primul semestru.
Producţia locală de ciment a înregistrat o scădere de circa 11% în 2010, la 6,9 milioane de tone, în timp ce consumul intern s-a redus cu 12%, la 6,85 milioane de tone. Anul acesta piaţa cimentului ar putea stagna sau înregistra un avans de 1-2%, abia în 2012, an electoral, urmând să crească mai puternic, potrivit reprezentanţilor patronatului din industria cimentului (CIROM).
Holcim România a încheiat anul 2010 cu afaceri de 196,4 mil. euro, în timp ce profitul net s-a ridicat la 7,9 mil. euro. Pentru anul 2011, compania estimează afaceri în stagnare sau, în cel mai pesimist scenariu, în scădere cu 5% comparativ cu anul 2010.
Holcim deţine două fabrici de ciment la Câmpulung şi Aleşd, o staţie de măcinare la Turda, o reţea de 19 staţii ecologice de betoane, şase staţii de agregate şi un terminal de ciment în Bucureşti şi unul în Turda. Pe piaţa cimentului din România, Holcim concurează cu HeidelbergCement (Germania) şi Lafarge (Franţa). În cazul Lafarge, volumul vânzărilor de ciment a scăzut în primul semestru cu 1,4%.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels