Companii

Cererea din Ungaria a săltat cu 10% vânzările Holcim România

Cererea din Ungaria a săltat cu 10% vânzările Holcim România

Daniel Bach, directorul general al Holcim România

Autor: Andreea Neferu

19.08.2011, 00:04 678

Holcim România, unul dintre cei mai mari producători de ciment din piaţa locală, a înregistrat în primul semestru al anului o creştere de 10,2% a vânzărilor în volum comparativ cu perioada similară a anului trecut mai ales datorită exporturilor în Ungaria, în contextul în care cererea din piaţa internă a crescut uşor.

"Preţurile şi volumele înregistrate în primul semestru au fost influenţate de exporturile pe care Holcim România le-a făcut către subsidiara Holcim din Ungaria, cu care am început anul acesta o strânsă colaborare pentru a acoperi cererea de ciment de pe piaţa ungară", spune Daniel Bach, directorul general al Holcim România.

Potrivit acestuia, pe piaţa locală vânzările de ciment au înre­gistrat în prima jumătate a anului doar o creştere uşoară, care nu poate fi însă consi­de­rată ca fiind una sus­te­na­bilă pentru că investiţiile pri­va­te se află în continuare la un nivel scăzut şi cu un grad de predi­c­tibilitate scă­zut.

"Sectorul rezidenţial şi cel in­dustrial se dezvoltă în con­tinuare într-un ritm lent, cea mai mare cerere de ciment fiind asigurată de proiectele in­di­viduale, aşa cum s-a întâm­plat în ultimii doi ani. Totuşi, au apărut semnale po­zi­tive din sec­to­rul de infra­struc­tură, care vor avea un impact asupra ce­rerii de ciment spre sfâr­şitul anului acesta şi înce­pu­tul anului 2012", a mai precizat Bach.

În ciuda incertitudinilor care împiedică firmele să reali­zeze previziuni cu un grad de acurateţe ridicat, repre­zentantul Holcim România îşi menţine estimarea privind stagnarea pieţei locale de ciment la nivelul anului 2010.

"Ne menţinem previziunile pe care le-am făcut la înce­putul anului şi considerăm că piaţa de ciment va rămâne la un nivel similar cu cel înregistrat în 2010. Sunt multe incertitudini pe piaţa construcţiilor care îngreunează stabilirea unor pre­viziuni certe", a mai precizat Bach.

Creşterea vânzărilor pe piaţa locală a fost a şasea la nivel euro­pean raportată de către grupul Holcim, fiind depăşită doar de Bulgaria (28,3%), Rusia (26%), Belgia (17,3%), Elveţia (10,8%), Slovacia (10,8%).

La nivel european Holcim a vândut 12,8 milioane de tone de ciment, cu 6,5% mai mult decât în primele şase luni ale lui 2010, iar la nivel mondial - 70,9 milioane de tone, în creştere cu 4,7%.

"Companiile din România, Ru­sia, Argentina, Thailanda, Sin­ga­pore şi Indonezia, mai ales, au in­fluen­ţat pozitiv rezultatul (com­pa­niei - n. red.)", se arată în ra­por­tul la şase luni al Holcim. Un mo­tiv pentru creşterea vânzărilor la nivelul Europei de Sud-Est, re­giune în care este inclusă şi Ro­mâ­nia, este demararea proiectelor de in­frastructură, care a avut un im­pact pozitiv asupra pieţei ma­te­rialelor de construcţii. Creş­te­rea vânzărilor Holcim Ro­mânia s-a temperat în al doilea trimestru însă, având în vedere că pentru perioada ianuarie-martie compania anunţase vân­zări mai mari cu 15,7%.

Pe de altă parte, preţul cimentului comercializat de Hol­cim a scăzut cu 3,5% în primul semestru.

Producţia locală de ciment a înregistrat o scădere de circa 11% în 2010, la 6,9 milioane de tone, în timp ce consumul in­tern s-a redus cu 12%, la 6,85 milioane de tone. Anul acesta piaţa cimentului ar putea stag­na sau înregistra un avans de 1-2%, abia în 2012, an elec­to­ral, urmând să crească mai puternic, po­trivit re­pre­zentanţilor pa­tro­na­tu­lui din industria ci­mentului (CIROM).

Holcim România a în­cheiat anul 2010 cu afaceri de 196,4 mil. euro, în timp ce profitul net s-a ridicat la 7,9 mil. euro. Pentru anul 2011, com­pania estimează afa­ceri în stagnare sau, în cel mai pesimist scenariu, în scădere cu 5% com­pa­ra­tiv cu anul 2010.

Holcim deţine două fabrici de ciment la Câmpulung şi Aleşd, o staţie de măcinare la Turda, o reţea de 19 staţii ecologice de betoane, şase staţii de agregate şi un terminal de ciment în Bucureşti şi unul în Turda. Pe piaţa cimentului din România, Holcim concurează cu HeidelbergCement (Germania) şi Lafarge (Franţa). În cazul Lafarge, volumul vânzărilor de ciment a scăzut în primul semestru cu 1,4%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO