Companii

Cetelem ataca prin Credisson prima pozitie pe piata creditelor de consum

25.04.2005, 18:54 25

Compania franceza Cetelem, parte a gigantului financiar francez BNP Paribas, va ataca prin intermediul Credisson International prima pozitie pe piata creditelor de consum din Romania, a afirmat Francois Villeroy de Galhau, presedinte director general al Cetelem.

Cetelem a achizitionat luna trecuta pachetul de actiuni al companiei Credisson, al doilea jucator de pe piata de consumer finance, in cadrul unei tranzactii a carei valoare totala ajunge la aproximativ 45 mil. euro, potrivit unor surse apropiate afacerii. Fondul suedez de investitii Oresa Ventures, care detinea 80% din afacerea Credisson, a anuntat ca intentioneaza sa investeasca banii incasati din tranzactie in alte proiecte de pe piata romaneasca, potrivit lui Jonas af Jochnik, presedintele Oresa Ventures.

Celalalt vanzator in afacerea Credisson este omul de afaceri Florin Andronescu, unul dintre fondatorii companiei, care isi pastreaza pozitia de presedinte al noii filiale a Cetelem.

Credisson, cea mai mare companie specializata in acordarea de credite de consum, detine 19% din piata de profil si intentioneaza sa-si extinda ponderea la 30% pe termen scurt, spune Andronescu.

Piata de profil este dominata de catre banci, in conditiile in care exista putini jucatori specializati - Credisson si Estima Finance (afacere dezvoltata de Fondul Romano - American de Investitii si retailerul de electrocasnice DoMo). Altex a anuntat ca va lansa in perioada urmatoare propria companie de credite de consum.

"Strategia noastra este de crestere organica pe piata, dar nu sunt excluse nici achizitiile. Vom face pasi concreti pentru dezvoltarea si intarirea Credisson", explica presedintele Cetelem.

"Romania a fost o prioritate de top pentru Cetelem datorita ritmului de crestere al economiei de 8% de anul trecut. Apoi, potentialul pietei de consumer finance. Noi, ca grup international, eram interesati de Romania. Eram pregatiti sa incepem un greenfield (investitie de la zero - n.r.). De ce Credisson? Compania este un Cetelem romanesc. Vom incerca sa aducem un plus prin inovatii si transfer de know - how", explica Francois Villeroy.

Credisson are discutii cu Banca Nationala a Romaniei, pentru a avea acces la baza de date a Centralei Riscurilor Bancare (CRB), in vederea gestionarii mai eficiente a riscurilor de credit.

Valoarea finantarilor acordate de Credisson, infiintata in 2003, depaseste 210 mil. euro, corespunzator unui numar de peste 650.000 de clienti. Credisson are 663 de angajati si opereaza intr-o retea formata din 200 de puncte de vanzare.

adrian.mirsanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO