Companii
Cinci nume internaţionale se uită la piaţa locală a cafelei
Românii cheltuie anual 4 mld. lei în barurile şi cafenelele locale, una dintre cele mai fragmentate pieţe.
Piaţa locală de cafenele şi baruri a atras atenţia unor jucători strategici şi financiari noi, care caută să facă o achiziţie. Două lanţuri internaţionale de cafenele - Esquires Coffee şi Costa Coffe -, trei distribuitori de cafea - Moak, illy şi stretto - precum şi o serie de fonduri de investiţii se uită la piaţa locală de cafenele şi baruri, potrivit surselor din piaţă. Cele mai multe caută să intre printr-o preluare care să le asigure o poziţie puternică pe o piaţă foarte fragmentată unde liderul, Starbucks, are doar 2% din totalul vânzărilor de 4 mld. lei.
În cazul unei eventuale preluări, jucătorii străini se uită către lanţuri mari din piaţa locală a cafenelelor. Pe primele locuri ca vânzări se numără Starbucks, McCafe (parte a McDonald’s), Gloria Jeans, 5 to Go şi The Coffee Shop, potrivit datelor ZF. Ultimele două sunt afaceri locale, dezvoltate de antreprenori români, astfel că ar putea deveni interesante în cazul unei intrări a unui lanţ străin.
În ceea ce priveşte o eventuală vânzare, Radu Savopol de la 5 to Go spune că există interes din partea investitorilor străini, însă nu negociază vânzarea.
Reţeaua 5 to Go are 55 de cafenele, însă modelul de business este diferit de cel al Starbucks sau Costa Coffee spre exemplu, pentru că în cazul lanţului românesc preţul este standard de 5 lei, faţă de 2-3 ori mai mult la americani. Mai mult, cafenelele 5 to Go au suprafeţe mult mai mici, uneori de câţiva metri pătraţi.
Totuşi, există exemple pe pieţele din regiune unde preluarea unei reţele străine nu a însemnat o schimbare a brandului sau a modelului de business, ci o adaptare a lui prin adăugarea sintagmelor de genul „by Costa Coffee“.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Concedieri în auto: Leoni închide fabrica din Luduş care a rezistat zece ani. 200 de salariaţi rămân fără loc de muncă dacă nu acceptă mutarea la Arad sau Bistriţa
-
Daniel Slăvenie, CEO & partner, Limitless Agency: Piaţa românească de e-commerce a atins pragul de 7 mld. euro şi se află într-un moment de stabilizare
-
Hakan Bulgurlu, CEO al Beko: Avem în România un sistem bine pus la punct pentru a alimenta cu electrocasnice întreaga lume. Cea mai mare fabrică a Beko Europe e la Ulmi (Dâmboviţa)
-
Halal cultură! Sala Palatului, vârful de lance al culturii bucureştene, are scaune şi mochetă rupte şi pătate şi bucăţi de lemn desprinse din scenă
-
Bursă. Efectul secundar al maximelor istorice de la BVB: Metropolitan îşi reduce expunerea la Banca Transilvania din cauză că depăşea 5% din activ
-
Andreea Nica, vicepreşedintele CFA, avertizează asupra modelului actual al economiei: Nu poţi să dai 7 din 9 mld. lei credite pentru consum, este nevoie de credite de investiţii în producţie
-
Raiffeisen Bank a înregistrat o scădere a soldului creditelor în T1/2024 cu 4%, dar aşteptările rămân ancorate într-un ritm moderat de creştere pentru anul acesta. Profitul obţinut scade cu 6%, până la 390 mil. Lei
-
Business sportiv. De ce cluburile sportive ar trebui să fie conduse de manageri? Ionuţ Georgescu, manager CSO Voluntari: De multe ori, cluburile sunt conduse de foşti sportivi, nimeni nu le contestă performanţele, dar managementul are caracteristici diferite. Sportivii sunt foarte individualişti, pe când rolul managerilor este să vadă scopul comun al tuturor
-
Business sportiv. Vara tenisului românesc. Romanian Tennis Series, un circuit organizat de Fundaţia Ţiriac cu 14 turnee ITF Futures, va debuta în luna mai. Circuitul numără şase competiţii dedicate tenisului masculin şi opt competiţii la feminin
-
Antreprenori locali. Producătorul de mezeluri Fox a ajuns la afaceri de 477 mil. lei în 2023 şi peste 950 de angajaţi
-
ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Ştefan Mandachi, antreprenor: Oraşele României s-au dezvoltat datorită antreprenorilor români, prin investiţiile lor. Ce era Iaşiul acum fără Palas?
-
ZF Agropower. Dulcinella, o reţea de 20 de magazine cu produse de cofetărie, caută soluţii pentru a creşte exportul cu noi acţionari şi planuri de investiţii
-
ZF/FirstBank Lecţii de Business. Armand Domuţa, Restart Energy: Cel mai important pas este trecerea de la antreprenor-jucător la antreprenor-antrenor de echipe
-
Afaceri de la Zero. O familie din Constanţa a pariat pe o afacere inedită: paie de băut din tulpini din grâu. „Vrem să intrăm cu produsele în HoReCa“
-
Digitalizarea poate ajuta şi clienţii băncilor din zona rurală să acceseze servicii financiare fără să depindă de amprenta teritorială a unei bănci, ducând astfel la creşterea incluziunii financiare. Sistemul bancar este încă la început în privinţa inteligenţei artificiale, a digitalizării şi, în continuare, este o discrepanţă mare rural-urban