Companii

Clientii din auto alearga in continuare dupa discounturi, chiar si in segmentul premium

Clientii din auto alearga in continuare dupa discounturi, chiar si in segmentul premium

Mircea Eremia, general manager al Infiniti Romania: In Romania sunt inmatriculate peste 500 de Infiniti, din care jumatate in Capitala.

05.05.2010, 00:00 144

Mircea Eremia, general manager al Infiniti Romania, importatorulmarcii nipone pe piata locala, spune ca si in 2010 clientii demasini premium doresc in continuare un discount cat mai consistentin momentul achizitiei, dar cea mai importanta ramane in continuarefinantarea. Compania este controlata de AutoItalia, care mai detinesi importurile marcilor grupului Fiat, cu afaceri de aproape 140mil. euro in 2009.

Pe segmentul premium, in afara de discount, importatorii audemarat campanii de a atrage clientii nu numai prin pret, ci siprintr-un program de finantare. BMW Group Romania dispune desistemul BMW Financial Services, oferit impreuna cu UnicreditLeasing, aproape 70% din vanzarile marcii germane fiind in sistemleasing. In cazul Infiniti, importatorul colaboreaza cu RCILeasing, companie parte a grupului Renault, care pe piata localamai ofera finantare si pentru marcile Dacia, Renault si Nissan.Infiniti este parte a grupului Nissan, fiind divizia premium aconstructorului nipon, comercializata pana anul trecut numai pepiata nord-americana si cea japoneza.

In cazul Infiniti, din cele 11 masini livrate anul acesta panain ultima saptamana din aprilie, cinci au fost vandute prin RCILeasing, in timp ce ceilalti sase clienti au cumparat masina fiecash, fie printr-o alta companie de leasing. Chiar si asa, inmomentul vizitei in showroom, alaturi de finantare, unul dintreprincipalele "subiecte" de discutie il reprezinta discountul.

"Acum orice client de masina premium vine sa ceara un discount,atat timp cat aceasta este piata. Si noi acordam clientilordiscounturi, insa nu facem o campanie bazata pe pret. In anumitelimite discutam in formula directa cu clientul discountul pe careil oferim", a spus Eremia, care a subliniat ca de obicei reducereapracticata este de cel mult cateva procente.

Pretul mediu al unui model Infiniti comercializat pe piatalocala este in prezent de aproximativ 60.000 de euro cu TVAinclusa.

Cel mai ieftin model are un pret de pornire de aproape 44.000 deeuro si poate ajunge la 84.000 de euro cu TVA inclusa. Astfel,cifra de afaceri generata de vanzarea de masini ar putea urca inacest an la peste 6 milioane de euro, in conditiile unui obiectivde vanzari de aproximativ 130 de masini. Al doilea factor

care contribuie la cresterea afacerilor va fi in acest anserviceul, deschis in luna noiembrie a anului trecut. "Serviceul arputea aduce 100-150.000 de euro venituri in acest an, in conditiilein care potrivit statisticilor in Romania sunt inmatriculate peste500 de modele Infiniti, din care jumatate in Capitala."

Anul trecut, Infiniti a comercializat pe piata locala optmasini, in conditiile in care marca nu a avut un showroomconstruit. "Am abordat o strategie diferita, fata de ce s-aintamplat pana acum in Romania. Am fost nevoiti deoarece au fostprobleme cu showroom-ul care initial trebuia deschis in Otopeni.Dar din motive independente de noi constructorul respectiv nu ne-apus la dispozitie spatiul", a declarat directorul Infiniti. Inprezent marca nipona are un showroom in Piata Presei, realizat inurma unei investitii de aproape 1 mil. euro.

In prezent exista un singur service autorizat pentru Infiniti sinu exista in plan deschiderea a inca unuia in urmatorii doi ani."Este exclus ca un service AutoItalia din tara sa fie autorizat sipentru marca Infiniti, deoarece respecta standarde diferite", aspus Eremia.

Cea mai importanta sursa de venituri pentru service o reprezintacei care si-au importat anterior modelele Infiniti neoficial de pepiata nord-americana.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO