Companii

Colliers: 2016 este cel mai bun an din ultimii şapte pentru dezvoltarea de spaţii de retail

Colliers: 2016 este cel mai bun an din ultimii şapte...

Autor: Bogdan Alecu

30.11.2016, 00:00 215

Peste 200.000 de metri pătraţi de spaţii de retail au fost livraţi anul acesta pe piaţa locală, 2016 fiind anul cu cele mai multe livrări după 2009. Aproximativ jumătate din volumul livrat a fost în Bucureşti, unde stocul de centre comerciale a ajuns la aproximativ 1,16 milioane mp, dintre care aproape 40% se află în sectoarele 2 şi 3, care au devenit cele mai aglomerate din punct de vedere al stocului, potrivit datelor companiei de consultanţă Colliers.

„Livrările recente, precum ParkLake Plaza şi Verada Mall, au adus pe piaţă branduri noi. Dintre brandurile mass market care au ales să deschidă primele magazine din România în aceste proiecte menţionăm Forever 21 care a deschis primul magazin în ParkLake Plaza, în timp ce brandul francez Tati a ales Veranda Mall”, a declarat Daniela Popescu, senior associate în departamentul de retail al Colliers International. Printre brandurile premium care au intrat pe piaţa din România în cursul anului 2016 se mai numără: Max & Co, Cerruti 1881, Chopard şi Boggi. 

Conceptele internaţionale precum  TK Maxx, Primark sau Toys „R” Us,  atât de aşteptate pe piaţa din România, cel mai probabil vor amâna decizia până la un nou ciclu economic.  În ceea ce priveşte chiriile, pentru spaţiile comerciale moderne din Bucureşti, acestea variază între 14 şi 22 euro/mp/lună pentru spaţiile mari (1.000-2.000 mp),  destinate ancorelor de fashion şi între 17 şi 25 euro/mp/lună pentru spaţiile medii (350-800 mp). 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO