Companii

Compania Spotify, care a intrat şi pe piaţa din România, se listează la bursă, iar analiştii consideră că valorează peste 40 de miliarde de dolari

Compania Spotify, care a intrat şi pe piaţa din...

Autor: Alex Ciutacu

30.03.2018, 11:47 1900

Compania Spotify a fost evaluată la 8,5 miliarde de dolari în ultima rundă de finanţare cu investitori privaţi, iar acum plănuieşte să se listeze la bursă şi analiştii consideră că ar putea valora 43,5 miliarde de  dolari, potrivit CNN.

Mark Mahaney de la RBC Capital Markets a transmis joi că are încredere în companie pentru că se aşteaptă ca business-ul streaming-ului de muzică să crească în continuare la nivel global, încât din ce în ce mai mulţi oameni îşi cumpără un smartphone.

De asemenea, Mahaney consideră că Spotify îşi va menţine supremaţia pe piaţă în faţa Apple. Spotify are 71 de milioane de abonaţi, în comparaţie cu cei 38 de milioane de clienţi ai serviciului Apple Music. În plus, Spotify mai are 90 de milioane de ascultători prin intermediul versiunii  gratuite, susţinută prin reclame.

Combinaţia dintre abonamente şi vânzarea de reclame ar trebui să ajute veniturile totale ale Spotify să crească cu până la 30% în următorii câţiva ani, potrivit declaraţiilor lui Mahaney. El crede că vânzările ar putea ajunge la 8,3 miliarde de dolari în 2019.

O evaluare de 43,5 miliarde de dolari, ar face compania Spotify mai valoroasă decât Ford, Delta Air Lines, Target şi alte 370 de companii din componenţa indicelui S&P 500.

Mahaney susţine că este corect să evalueaze compania la o valoare de cinci ori mai mare decât veniturile pe care le-a estimat pentru 2019. Asta ar însemna 41,6 miliarde de dolari, la care s-ar adăuga 1,9 miliarde de dolari cash, ajungându-se la 43,5 miliarde de dolari.

Analistul estimează că preţul per acţiune va fi de 220 de dolari, însă Spotify nu a stabilit încă preţul. Compania este aşteptată să se listeze pe Bursa din New York începând cu data de 3 Aprilie, iar simbolul sub care se va tranzacţiona va fi SPOT.

Din data de 12 martie, serviciul Spotify a fost lansat şi în România, Utilizatorii pot asculta melodiile gratuit, dar pot opta şi pentru un abonament de cinci euro pe lună, aproximativ 23 de lei, pentru a scăpa de reclame. Spotify va intra pe o piaţă unde se va lupta cu servicii precum Zonga, Deezer, Google Play Music şi Apple Music.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO