Circa 50% din numărul total de camere din Bucureşti sunt operate de branduri internaţionale sau locale, dar cu un renume, care au un grad mai mare de încredere spre deosebire de cele cu un nivel de recunoaştere mic.
Turiştii vor alege vara aceasta să se cazeze în hoteluri care stau sub branduri cu renume, mai degrabă decât în hoteluri mici, puţin cunoscute, chiar dacă preţul plătit va fi mult mai mare, arată un studiu al companiei de consultanţă imobiliară Colliers International.
Astfel, turiştii vor prefera să plătească un preţ mai mare pentru un grad mai ridicat de siguranţă pe care operatorii mari au posibilitatea să îl ofere prin implementarea măsurilor de protecţie împotriva noului coronavirus.
„Vestea bună este că în România peste 50% din industria ospitalităţii este asigurată de turismul intern, care are toate premisele să se relanseze mai repede decât turismul internaţional. În ceea ce priveşte turismul din Bucureşti, o pondere importantă, de peste 60% din cerere, este creată de turismul de afaceri. Deşi este posibil ca turistul corporate să îşi schimbe comportamentul, alegând, în unele cazuri, întâlnirile online în detrimentul deplasărilor, totuşi, ne aşteptăm ca acest segment al pieţei să fie primul care deblochează cererea venită din partea turiştilor străini, chiar în viitorul foarte apropiat“, spune Raluca Buciuc, partner & head of valuation services and hospitality advisory services în cadrul Colliers International.