Companii

Cosmeticele sustin cresterea cu 76% a vanzarilor Centrofarm, la 20 mil. euro

24.10.2008, 20:36 32

"Am realizat 99,44% din ceea ce estimasem initial. In acest interval valoarea medie pe bon a crescut cu 26%, in timp ce numarul de bonuri a crescut cu 40%", a spus Dorin Catana, directorul general al Centrofarm.

In primele noua luni ale acestui an vanzarile pe metrul patrat au crescut cu circa 21% fata de aceeasi perioada din 2007.
In trimestrul trei din 2008, vanzarile retelei de farmacii au sarit de 23 mil. lei (6,3 mil. euro), cu 50% peste rezultatele din aceeasi perioada din 2007. Centrofarm, cel mai vechi brand romanesc de farmacii, activ de peste 75 de ani in industria de profil, a finalizat in 2007 un program de reasezare, moment in care actionariatul a luat decizia extinderii la nivel national.
Centrofarm are ca obiectiv pana la sfarsitul anului deschiderea a 12 farmacii, plan care va duce reteaua la 62 de unitati. Investitia intr-o noua unitate Centrofarm se situeaza intre 100.000 de euro si 200.000 de euro (pentru amenajare si utilare), astfel ca fondurile destinate acestui proiect sunt de peste 1,2 mil. euro.
Recent, Parlamentul a aprobat legea farmaciei, prima reglementare de acest fel de pe piata locala. Printre principalele noutati pe care legea farmaciei le aduce legislatiei deja in vigoare se numara obligatia de a afisa pe internet farmaciile existente si personalul care le deserveste si eliminarea barierelor din calea deschiderii de noi unitati. Conform legii aprobate incepand cu 2010 se vor elimina criteriile limitative la infiintarea farmaciilor, lasand libera concurenta in acest domeniu. In acest moment, infiintarea unei farmacii este restrictionata la un anumit numar de locuitori.
Astfel, in Bucuresti poate exista maximum o farmacie la 3.000 de locuitori, in orasele resedinta de judet, o farmacie la 3.500 de locuitori, iar in alte orase o farmacie la 4.000 de locuitori.
In ultimii ani retelele de farmacii s-au orientat spre deschiderea de farmacii in mall-uri si in centrele comerciale pentru a beneficia de fluxul marit de persoane, dar si pentru a majora ponderea medicamentelor care se elibereaza fara prescriptie medicala (OTC-urile) si a gamelor de cosmetice si dermatocosmetice. Primele dintre acestea au o pondere de 20% in totalul vanzarilor Centrofarm si inregistreaza o crestere de 80%.
"Vanzarile de cosmetice au crescut cu 109% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Gamele cu cele mai mari vanzari sunt Vichy, Avene si Nivea", a mai spus Catana.
In ultima perioada, distribuitorii au sistat livrarea de produse catre farmacii, ceea ce a afectat intregul lant pana la pacient, respectiv si producatorii, si farmaciile.
Principalii concurenti ai Centrofarm sunt Sensiblu (parte a A&D Pharma), Catena, Help Net, City Pharma si Dona.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO