Companii

Costul promoţiilor: profituri la jumătate

Costul promoţiilor: profituri la jumătate
28.06.2010, 23:44 26

Cele mai mari zece companii din industria bunurilor de largconsum (FMCG), cu afaceri de 4 mld. euro şi aproape 10.000 deangajaţi, şi-au redus anul trecut profiturile la jumătate faţă de2008, în condiţiile în care au forţat creşterea vânzărilor pe opiaţă în declin prin promoţii agresive, arată datele centralizatede ZF.

Giganţii din sectorul FMCG - companii de talie internaţionalăcare controlează circa 20% din piaţă - au raportat anul trecutscăderi ale afacerilor în euro de până la 20%, însă profiturileacestora s-au redus dramatic, cu rate de peste două ori mai mari.Mai mult, subsidiarele locale ale JTI şi Unilever au trecut pepierdere în 2009. "Criza a tras piaţa spre promoţii. Acestea nu augenerat însă creşterea consumului, ci doar au alterat marjele deprofit ale producătorilor", explică Eusediu Margasoiu, partener alcompaniei de consultanţă de business The Network şi fost manager alîmbuteliatorului local al Pepsi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO