Companii

Crestere de 20% pentru Carlsberg in acest an

01.02.2006, 20:37 17

Compania United Romanian Bereprod Breweries (URBB), care produce sub licenta pe piata romaneasca marcile Tuborg si Carlsberg, estimeaza pentru acest an o crestere de 20% a vanzarilor de bere Carlsberg pe piata locala.

Rata de crestere estimata pentru 2006 este astfel dubla fata de ritmul inregistrat anul trecut. Potrivit reprezentantilor companiei, in segmentul superpremium, Carlsberg detine o cota de piata de peste 30%.

"Din 2001, de cand am inceput productia locala a marcii, vanzarile au crescut de patru ori", a comentat penru ZF Catalin Ignat, directorul de marketing al URBB.

Pentru diversificarea ofertei, URBB a lansat pe piata locala Carlsberg Club Bottle, o sticla de bere destinata exclusiv cluburilor si cafenelelor. URBB, care detine o fabrica in apropiere de Bucuresti, este prezenta doar in segmentul premium si superpremium, prin marcile Skol, Holsten, Tuborg, Carlsberg, Guinness (importata).

Compania va incepe anul acesta o investitie de 50 de milioane de dolari (40 mil. euro) pentru dublarea capacitatilor actuale de productie. URBB va investi pana la sfarsitul anului 15 milioane de dolari pentru prima etapa a programului de dublare a capacitatii de productie, care va ajunge in 2011 la 2,3 milioane de hectolitri. In prezent, fabrica de bere din apropierea Bucurestiului are o capacitate anuala de aproximativ 1,2 milioane hectolitri. Investitiile totale realizate pana in 2005 au depasit 100 milioane de dolari.

URBB este cel mai mare exportator de bere premium din Romania, exporturile reprezentand 7-8% din cantitatea produsa. Principalele piete internationale pe care ajung produsele Tuborg Romania sunt Bulgaria, Serbia, Republica Moldova si Hong Kong. Potrivit reprezentantilor companiei, anul trecut exporturile au crescut cu 45% fata de 2004.

In 2005, producatorul marcilor Tuborg si Carlsberg a inregistrat o crestere de 40% a cifrei de afaceri, pana la circa 72 mil. euro. Pentru acest an, reprezentantii companiei estimeaza o crestere de 25% a cifrei de afaceri, paralel cu vanzari mai mari in volum cu 15%.

Cresterea consumului este sustinuta prin investitii masive in promovare si in lansarea de produse inovative. Potrivit informatiilor URBB, cheltuielile de publicitate din 2005 au fost cu 50% mai mari decat in 2004, suma calculata rate card fiind de 32,5 milioane de euro.

"Investitia producatorilor de bere in publicitate va inregistra si anul acesta cresteri semnificative. Piata berii este recunoscuta ca fiind una din cele mai dinamice, iar competitia s-a intensificat de la an la an", spune Ignat.

Piata berii este estimata la peste 600 de milioane de euro. Potrivit principalilor jucatori din industrie, piata a inregistrat anul trecut o crestere volumica de 5%, fata de 12% in 2004. Liderul pietei este Brau Union, care face parte din grupul Heineken, urmat de Ursus Breweries din grupul SAB Miller si Interbrew Romania, filiala liderului mondial InBev. European Drinks, care a devenit in mai putin de doi ani un competitor important pe piata berii, a anuntat anul trecut o investitie de peste 100 de milioane de euro pentru extinderea capacitatilor de productie, intentionand sa castige o cota mai mare in piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO