Companii

Crestere de 24% a cifrei de afaceri pentru Heineken

Crestere de 24% a cifrei de afaceri pentru Heineken

Edwin Botterman, presedinte si CEO al Heineken Romania

30.03.2007, 20:42 20

Brau Union, cel mai mare jucator din piata locala a berii, care luna aceasta a preluat in mod oficial numele companiei-mama devenind Heineken Romania, a inregistrat anul trecut o crestere a cifrei de afaceri de 24% in comparatie cu rezultatele inregistrate in anul precedent, de doar 158,6 milioane de euro. Potrivit ritmului de crestere estimat de companie, Heineken a obtinut in 2006 o cifra de afaceri de aproximativ 196,6 milioane de euro.
"Am modificat numele in Heineken Romania deoarece vechea denumire, Brau Union, nu era foarte bine primita de catre clientii nostri. Din 2003 ne gandim sa schimbam numele companiei, avand in vedere ca Heineken este numele companiei-mama, dar si denumirea principalei marci din portofoliu", a declarat Edwin Botterman, presedinte si CEO al Heineken Romania.
Heineken a vandut anul trecut 4,3 milioane de hectolitri de bere, in crestere cu 20% fata de vanzarile volumice obtinute in 2005, depasind estimarile initiale de crestere, de doar 17%.
"Faptul ca am inregistrat vanzari mai mari din punct de vedere valoric decat volumic corespunde schimbarii gustului consumatorului spre o bere mai scumpa, dar mai buna calitativ", a declarat Botterman.
Aceasta crestere a fost condusa de brandul principal al companiei, Heineken, care anul trecut a inregistrat o crestere a vanzarilor de 40%, cea mai mare crestere obtinuta de o singura marca pe piata de bere in 2006.
"Cresterea inregistrata de Heineken a fost un rezultat al investitiilor facute in aceasta marca de companie, insa toate brandurile noastre importante au inregistrat anul trecut o crestere peste media pietei", a adaugat presedintele Heineken Romania.
Compania detine in prezent 26,7% din piata locala a berii, mentinandu-si pozitia de lider al pietei locale din ultimii sapte ani.
Potrivit studiilor de piata efectuate de compania de cercetare AC Nielsen, citate de companie, piata berii a inregistrat anul trecut un volum al vanzarilor de 16,5 milioane de hectolitri si o crestere procentuala de 17%.
Pentru anul acesta estimarile pricipalilor producatori din piata berii indica injumatatirea ritmului de crestere la doar aproximativ 7-10%.
"In afara de faptul ca Romania a ajuns la un consum anual de 77 de litri pe cap de locuitor, trebuie luat in considerare si faptul ca aceasta crestere de 17% este comparata cu un an precedent foarte slab din cauza inundatiilor", a spus reprezentantul Heineken.
Un alt trend al pietei de bere locala este scaderea consumului de bere la draft si cresterea consumului de bere in ambalaj de PET. "In ultimii cinci ani consumul de bere la sticla a ramas aproximativ constant, ceea ce inseamna ca berea la PET a gasit un nou segment de consumatori pentru a creste de la o cota de piata de 3% in 2001 la 41,2% in prezent", a explicat Edwin Botterman.
Planurile de viitor ale companiei vizeaza pentru viitorii trei ani investitii de aproximativ 80 de milioane de euro. Compania a mai investit din momentul intrarii pe piata, in 1998, si pana in prezent alte 165 de milioane de euro.
"Anul trecut am investit aproximativ 30 de milioane de euro si anul acesta intentionam sa facem investitii asemanatoare, toate fiind destinate modernizarii sistemelor tehnologice din fabricile de bere pe care le detinem", a declarat Botterman.
Compania detine patru fabrici de bere la Miercurea Ciuc, Hateg, Constanta si Craiova si are un total de peste 1.300 de angajati.
Pe o piata estimata la circa 600 mil. euro, concurenta Heineken Romania este formata din Interbrew, Ursus Brewries, European Drinks, URBB si Bere Mures.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO